onsdag 9. januar 2019

Heartfelt Floral Fashionista Peek A Boo Card

Jeg elsker denne serien til Heartfelt. På Scrappiness sin åpningsdag sist lørdag var det demo med dette serien og jeg falt pladask. Den har stil, klasse, blomster, korsetter, eleganse og mer. Så denne gangen har jeg laget ett Peek a Boo kort. Jeg tror jeg har tatt for få bilder så skal prøve å være så beskrivende som over hode mulig ;) 


Jeg begynner med ett hvitt bazzil ark som måler 10x12" og bretter det på midten slik at jeg får ett høyt kort. Så skjærer jeg tre ark med målene 5 5/8"x 9 5/8". Limer så på forsiden og første siden inni kortet. (noen av arkene som er med på første bilde har jeg ikke tatt med, ombestemte meg ;) )




På forhånd har jeg stemplet, embosset og fargelagt forskjellige motiver for å så ha satt dem sammen til lekre motiver jeg kan bruke på kort fremover. Ett av dem på dette kortet så klart.


Deretter tok jeg den utvalgte disen og plasserte den på kortet i forhold til der jeg ville ha kjolen inni kortet. Jeg bretter så kortet motsatt vei slik at disen og forsiden blir gjemt inni kortet. Kjører den så igjennom stansemaskinen, når jeg gjorde det tok jeg ut den smaleste delen og bygde heller opp med flere ark. I og med at kortet på har fire lag og en dies, så kjørte jeg mange runder igjennom stansemaskinen istedenfor å risikere å ødelegge den pga tykkelsen på kortet. Tips: Hjelp gjerne disen å sitte på rett plass til en hver tid med papirteip.



Jeg har nå fått en korsett-åpning og limer arkene sammen noen steder slik at åpningen holder seg pen. Så limer jeg på siste del inni kortet slik at alle sider er montert på.



Så begynner den morsomme delen: montering og pynting! Nå limer jeg på korsettkjolen inni kortet slik at den passer med åpningen jeg har laget.



Jeg har brukt blomstene i samme serie, petite florals, og pyntet dem inni med hvite minnie pearls/prills. Over kjolen på innsiden av kortet har jeg brukt dies fra Heartfelt Love kolleksjon, ellers er alle dies og ark fra Floral Fashionista kolleksjonen.






Takk for at du tittet innom. Om du lurer å noe eller har noen spørsmål svarer jeg så fort jeg kan :) Happy Scrapping!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar