mandag 26. november 2018

Postkasse til juleposten [>]

Hei, og god mandag:)

Jeg laget for kort tid siden en postkasse til min julepost etter Lone sin mal her på bloggen.
Tenkte at det kunne være en god ide å vise dere hvordan jeg laget den.



Her er min video tutorial på hvordan jeg laget julepostkassen.





Her er målene og skissen fra malene som  Lone har laget tidligere.


Bakside m/sider
Kartong 8'' x 12'' Preg på den lange siden på 1/2'', 2 3/4'', 9 1/4'' og11 1/2''
Sett ett merke på 6 1/2'' på begge kortsider, skjær vekk fra merket og mot
andre pregelinje på toppen, på begge sider.
Front og bunn
Kartong 9 1/4'' x 7 1/2''. Preg på 1/2'' og 7'' på kortsiden. Preg på 1/2'' og 2 3/4'' på langsiden.
Klipp vekk de lange tynne stripene og små firkantene.
Lokket
Kartong 7 1/2'' x 4'', Preg på 1/2'' på kortsiden.
Klipp av ca 1/2'' i hvert hjørne hvor det er preget.
Mønsterark:
Front:            bredde 6 1/4'' x høyde 6 1/4''
Bak:              bredde 6 1/4'' x høyde 7 3/4''
Sider 2 stk:    bredde 2'' x høyde 7 3/4'' og vinkle ned til 6 1/4''
                     (husk vinkel oppe på sideark blir hver sin vei)
Lokk:             bredde 7 1/4'' x høyde 3 1/4''

Hele tutorialen til Lone kan du se her.

Her er et nærbilde av hvordan jeg pyntet lokket på postkassen.



Og her er kassen ferdig pyntet og klar til å ta i mot årets julekort......
Så da bør jeg vel nesten komme i gang med å lage noen julekort da?



Takk for at du tittet innom. Har du spørsmål til tutorialen - så bare spør, jeg svarer så godt jeg kan:)



Bente-Heidi


 Wordpress - Facebook -  Instagram ~

-MATERIALLIST

MEDIUM: Stickleys, Glossy Accent, lim - Art Glitter Designer, Dobbelsidig tape, Kort og Godt limputer
DIES: Kort og Godt - Ovaler med søm





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar