onsdag 21. november 2018

Juleklem - Egenlaget bakgrunn med tutorial

God morgen.

Idag har jeg en liten tutorial på hvordan å 
lage egen bakgrunn å vise dere.



 Først finner jeg frem papirene og utstyret jeg skal bruke.



Jeg planlegger fargene, og legger alt klart.


Når jeg jobber med distress, og andre medium, 
så har jeg alltid et ark under som fanger opp overskuddsfarger.
Da slipper jeg at det sverter over på flater som ikke skal farges.

Jeg begynner alltid med den lyseste fargen.
Jeg bruker blendingtool for å få på fargen.

Som du ser, så blir det mye farge på utsiden når
man jobber sånn.


Det er så gøy å jobbe med forskjellige farger.


Som du ser, så blir resultatet veldig forskjellig.


En herlig liten fargepalett.


Så er det frem med stemplene jeg ønsker å bruke.


Jeg går over bakgrunnen med en antistatiskpute
siden jeg ønsker å embosse bakgrunnen.


Når jeg har på embossingpulver, 
passer jeg også på å ha et ark under.
Det blir da lettere å få overskuddet tilbake i beholderen.


Så er alle bakgrunnene klare til 
å monteres på en kortbase.


Mine kort ble 8x11cm




Så da har jeg noen enkle, men fargerike, små julekort
eller pakkelapper om du vil.


Så da håper jeg du ble inspirert til å 
leke med farger og lage egen bakgrunn du også.

Ha en nydelig og kreativ dag.



Klem fra DT Line 

Materialliste kommer her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar