onsdag 25. juli 2018

Se etter regnbuen - Bokmerke med tutorial

Heisann, da var vi kommet til onsdag, 
og jeg har en liten tutorial å vise frem.





Og denne gangen er det et bokmerke som er raskt å lage.



Som alltid, så begynner jeg med å finne frem alt jeg skal bruke.

Jeg klipper til panel og motiv. 


Så finner jeg frem stempelsverte i den fargen jeg ønsker til å sverte alle kanter med.


På baksiden av bokmerket ønsker jeg litt ekstra rundt kantene, 
så her har jeg funnet frem et
stempel med swirl motiv, 
og bruker bare litt ytterst på stempelet til å lage en bord.


Da trenger jeg ikke tenke så mye på pynting, for dette blir ganske dekorativt.
Man velger selv hvor langt inn eller ut man vil ha borden.


Så er det å stemple på ønsket tekst.

Jeg velger å laminere bokmerket, så holder det så mye lengre.


Derfor er jeg sparsommelig med pynt, så det ikke blir for tykt og vanskelig å laminere.

Når det er klippet rundt bokmerket, lager jeg et hull øverst til bånd e.l

Ble det ikke en flott dame? Maja Design arkene er jo så dekorative i seg selv.


Og en koselig tekst må jo med.


Så da håper jeg du ble inspirert til å 
lage et bokmerke du også. 
Til deg selv eller kanskje en god venn.


Ha en nydelig og kreativ dag,
klem fra Line





Papir: Maja Design - Monochromes - Vintage Teal, Celebration - To the Party 
Verktøy: Saks, lamineringsmaskin.
Stempel: Tekst fra Papirdesign - Dans i regnet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar