onsdag 11. juli 2018

Hvilken dato, hvilken måned, feriemodus ;)


Det er bare å innrømme det med engang!
Jeg har ferie!
Og har kikka på feil datoer,
ellers så har jeg tatt ferie fra kalenderen også...
Uansett,
jeg skulle ha vært innom på mandag,
men jeg er i feriemodus..



Ettersom jeg har ferie,
og ikke følger med på kalenderen,
(Takk Lone, for at du plinga meg ;) )
Så fant jeg ut att denne ukas tutorial,
måtte bli en kalender med post-it blokk!
Kanskje det blir enklere å følge med,
også i ferien!



Da går vi igang!
Du trenger en kartong på 24x24 cm.
Lag en brettekant på 6 cm og en på 12 cm.
Snu kartongen og kutt på 10 cm inntil brettekant nr 2.


Brett sammen, og du får ett staffelikort :)


Kutt så til to paneler på 10x12 cm og 14x12 cm


Mønsterpapirene kutter jeg 0,5 cm mindre enn selve kortstammen.


Svert kanter og lim de sammen.
IKKE lim 10x12 cm panelet på selve kortet enda!


Så stanser jeg ut 6 sirkler, og deler de i to.
Og 6 blondeservietter som også deles i to.
Størrelsen på sirklene er utifra hva som passet til 10x12 cm panelet ;)


Sverter kanter og limer sammen.


Så fant jeg frem Bind it All`en min, 
som har samlet støv i lengre tid!
Stanset ut hull i alle halvsirklene og i 10x12 panelet.


Fest halvsirklene til 10x12 cm panelet.


Limer på 10x12 cm panelet og fester på klistremerke bokstaver.
Limer også fast ei post-it blokk.


Så skal vi lage to terninger.
Du trenger 2 stk. 7x8.5 cm
Lag fold på 0,5 - 2,5 - 4,5 - 6,5
og på 0,5 - 2,5 - 4,5 - 6,5 


Klipp til kartongen din, så den blir seende slik ut.


Så trenger du en kartong på 4,5x15 cm
Lag fold på 4,5 - 7 - 11,5 - 14
Og 2 cm på kortsiden.
Klipp til så den blir slik,
og lim sammen.


Da får du to terninger, og en holder.


Limes under halvsirklene dine :)



Da gjenstår bare pynting,
og slik ble min ferdig :)


Enkelt og dekorativt,
og kanskje man blir bedre på å følge med!






Ha en flott onsdag,
og nyt sommeren!

Klem fra Maya





Verktøy: Sizzix - Framelits die. Zutter - Bind it all, Wire. 
Pynt: Papirdesign - Blomster, Klistremerke bokstaver og tall. Tim Holtz - Pen nibs. Blondeservietter. Kort & Godt - Blonde
Annet: Alle kanter er svertet med Distress ink Walnut Stain.

2 kommentarer: