mandag 28. november 2016

Twist up card, Just for you

Hei hei, og god adventstid! :)

I dag blogger jeg med et twist pop-up card som var utrolig kjekt å lage!
Det var ikke så vanskelig å lage med alle tutorialene som ligger ute på blogger eller youtube.
(Jeg fant "oppskriften" på youtube! :)

Det er lite tid til hobby for min del nå i eksamenstida, så jula har ikke kommet her i huset ennå.
Derfor blir det i dag et kort jeg laget for en god tid tilbake før nesen havnet dypt i pensumbøkene.
Dette kortet passer å gi for alle anledninger som en liten oppmerksomhet
eller bare som en hyggelig hilsen.

Jeg har brukt ark fra KaiserCraft og da jeg innså (litt fortvilet) at dette brettekortet ikke
kunne ha så mye pynt inni pga foldene, ble jeg enig med meg selv å stort sett bare pynte med
 glitterlim på kantene og klippe litt fra mønsterarkene. Funket greit synes jeg...



Her ser du hvordan kortet brettes når man åpner/ lukker kortet.




Kortet utbrettet. Enkelt pyntet med glitter rundt kantene.
Teksten er embosset for å passe bedre til motivet på mønsterarket.


Jeg har klippet opp mønsterarket etter mønsteret i bølgene for å kunne putte tagen bak.
Tekst er også klippet fra mønsterarket.


Siden kortet ble litt vel "poppete" tross sparsom pynt, har jeg festet en papirstrimle under motivet på forsiden og brettet rundt til baksiden på begge sider for å lukke kortet. Denne åpnes med en magnet.



En liten blomst fra mønsterarket er klippet ut og limt på for å gjøre kanten litt sterkere og 
enklere å åpne og lukke kortet.


Det var alt for denne gangen.
Ønsker alle en flott og kreativ uke.


Klem, Helga :)


Utstyrsliste:

Mønsterark:
KaiserCraft; Mermaids tail
Bazzil; snapdragon

Pynt:
Glitterlim: Stikcles : eucalyptus og diamond
Blomster: WOC, Cosmo Daisy Mixed pink/ white
magnet: Aleene's Magnetic Tacky Dots
osteklut
Bling
embossingpulver



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar