fredag 31. oktober 2014

Julekort i bokform.

Hei og god morgen, fremdeles min tur ja. I dag vil jeg vise et kort jeg aldri har laget før, men ble helt fasinert av da jeg kom over den i bloggland. Jeg fant oppskriften hos Pysseltagen, den var så lett og følge og ikke minst nydelig. Eneste jeg har gjort er å lage en juleversjon av den.

Papirdesign sine juleark er geniale, noen av dem har ikke typiske julemotiv og da kan du nesten bruke dem året rundt. Det arket jeg valgte å ha på forside er Stille natt vinterstrikk, under har jeg brukt svart kartong, fant ut at det ville passe best siden jeg skulle bruke svart kartong til hengslene. Bokstavene er hvite Thickers  fra american kraft som jeg har malt med H2O poppy red maling for å få den rette rødfargen. Blingen og håndtaket er fra Kort og Godt( rart alt som kommer for en dag når man rydder, hehe) Stjernene er fra Studio Calico. Henglene er fra Tim Holtz sin dies. Jeg har brukt Glue dots og Glossy Accent for å feste ark og pynt.

Da jeg så dette kortet, trodde jeg det skulle ta lang tid å lage, men overraskende nok var det kjapt gjort, spesielt når en har de verktøy man trenger. Her har jeg igjen brukt juleark fra Papirdesign og heter Julehilsen ord om julen. Utklipps bildet er  fra A gift for you fra Maja Design. Rammen er noe rester jeg fant da jeg hadde min store rydde dag her på scrapperommet og jeg er ikke helt sikker på hvor den kommer fra. Blingen er fra Kort og Godt. Inni selve boken har jeg brukt Papir Design stille natt hvit Jul, og stempelet er papir design de beste ønsker. Jeg brukte reste ark fra gårdagens prosjekt og er Papirdesign julehilsen nostalgisk jul. Der hvor jeg hentet oppskriften brukte hun blonder på selve boken, men siden jeg ikke har så mye av det og ikke fant noe som passet, fant jeg ut at jeg bare brukte resteark og la det oppå.

Jeg har inket med Distress ink walnut stain alle kanter og sider.

Her er hvordan boken er på baksiden.


Det var alt fra meg for denne gang..

Ha en nydelig helg, Klem Jorunn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar