onsdag 8. april 2020

Spotlight teknikk, del 2 - DT Wenche

Hei alle sammen!


I dag viser jeg en liten trinn for trinn på en annen variant av spotlight teknikk.
Den passer perfekt til f.eks blomster motiv, trær eller andre typer motiv som har litt spredning.

Du trenger følgende:
Et stempel du vil bruke
Papir/kartong til fargelegging
Noe å fargelegge med

Jeg har brukt:

Når du har funnet et passende stempel trenger du 2 like store paneler til stempling.
Mine er 13x13cm.

Ta frem stempelplattformen og legg det første panelet opp i hjørnet. Legg gjerne et kopiark under panelet for å unngå stempelsverte på underlaget i plattformen:

Plasser stempelet der du ønsker å stemple.
Som du ser kan deler av stempeltrykket havne utenfor panelet:

Legg over plastlokket og trykk det mot stempelet slik at det fester seg:

Påfør stempelsverte og stemple:

Legg det stemplede hjørnet opp til hjørnet på plattformen og stemple på nytt:

Gjør de samme stegene med det andre panelet slik at de blir like:

Legg vekk det ene panelet og juster størrelsen på det andre panelet slik at det blir mindre.
Jeg fjernet 1,5cm på hver side og panelet måler 10x10cm:

Fargelegg motivet på det minste panelet, test ut hvilken retning som passer best over det store panelet.
Hvis du ser litt nøye på bildet under kan du se at jeg har laget et kryss med blyant på
begge motivene for å huske hvilken plassering som er best:

Svert kantene på panelene. Jeg limer det mindre panelet rett på det store panelet og svertingen av kantene vil fremheve panelet.

Da er motivet klart til å brukes på et kort og her er mitt resultat:
Jeg har brukt disse Zig tusjene:

091 Light Grey (Alternativ - Pale Grey)


Teksten er fra Kort & Godt: M-412
Halvperler fra Papirdesign
På baksiden er det en taglomme.
Mønsterpapir og stempel er fra Papirdesign: 

Andre produkter:
Bazzill hvit og burgunder
Distress Ink Pad for sverting av kanter


Ønsker dere en fin fin dag.
Klem, Wenche

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar