onsdag 4. desember 2019

En julehilsen som er enkel å lage

 
 
 
 
Heisann!
 
 
 
Riktig god onsdag til dere alle sammen.
 
Nå er jeg midt i julestria med kortlaging til familie og venner.
Derfor fant jeg ut at kortene måtte være morsomme og enkle å lage.
Jeg elsker jo glitter, derfor fant jeg frem Prima sitt akvarellskrin.
Selvfølgelig er det  med metallic, det må jo skinne litt.
Det skinner mye mer enn det som bildet viser.
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
Jeg fant frem sort akvarellpapir. akvarellfarger, pensler og embossingpulver.
Og litt til som du kan se her:
 
 
 
 
 
 
Jeg startet med å kutte akvarellarket i paneler som måler ca 4 1/4 2 x 5 1/2".
For da kan den hvite kortbasen være 4 3/4" x 12", score på 6".
 
 
 
Teipet det fast til glassplata mi fra Tim Holtz.
Jeg lager flere om gangen,
 så du kan teipe fast flere paneler samtidig.
 
 
 
 
 
 
 
 
Så finner du frem en stor pensel, og pensler hele arket med vann.
En flat pensel er nok det beste, men jeg brukte en stor rund.
Fukt et panel om gangen, det er viktig at arket er fuktig når du maler.
 
 
 
 
 
 
 
 
Da starter jeg med den blå fargen fra litt under midten og opp.
Du kan bruke så mange farger du måtte ønske.
Du lager da flere felt og blender overgangene.
Jeg har brukt grønn og blå.
Jeg blender de godt i overgangen.
Så bare pass på at fargene passer sammen.
Er du usikker. så test på et annet ark før du maler på akvarellarket.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jeg malte flere lag for å få en dekkende farge.
Jeg ønsket at fargen skulle vises godt.
Tørk godt med en varmepistol mellom hvert lag, eller lag mange samtidig.
Så har det tørket nok til neste lag mens du maler de andre.
 
 
 
 
 
 
 
Dersom panelene er litt bulkete kjør de gjennom en big shot,
så blir de flate igjen.
Gni antistatisk pute på panelet før du stempler med Versamark (vannstempel),
eller hvit Hero Arts stempelpute.
Her lønner det seg å bruke stempelplattform, så du kan stemple flere ganger.
Papiret er litt ruglete.
Papiret må være helt tørt før du stempler og har på embossingpulver.
Da er det bare å bruke varmepistolen så embossingpulveret smelter.
Kortet er ferdig, og du kan pynte med måne og stjerner.
Jeg monterte panelet på hvit Bazzil med 3D tape.
Da får det en fin dybde.
 
 
Jeg har valgt å pynte med selvlaget pynt.
Månen og stjernene er laget i silikonformene til Prima.
Da de var tørre, fargela jeg de med sølv Gilding Polish.
Og et lag med blå voks til slutt.
Månen og stjernene er limt på med limpistol.
 
Her kan du pynte med det du måtte ha av stjerner eller snø.
 
Teksten: Hilsen til dere er stemplet med hvitt på sort Bazzil
Stempelet er fra Papurdesign.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
Her er en i brunt og gull.
 
 
 
 
 
 
 
 
Lykke til med ditt neste prosjekt.
Håper du synes dette er like morsomt som meg.
 
 
 
Klem fra Kristin
 
 
 
 
 
-MATERIALLISTE-
 
 
 
 

 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar