fredag 19. april 2019

Upps! hva gjør jeg nå??

Hei, Graciela her, og nå lurer du sikkert på hva jeg har gjort denne gangen. 

Det er jo sånn at jeg liker å bruke akvarell papir av god kvalitet når jeg skal 
bruke distress, akvarell eller andre type medier. 
Men hva gjør vi når vi ikke blir fornøyde med resultatet? 
kan ikke bare kaste den dyre papiret våres! 
og nei, det gjør jeg ikke heller, da er det bare å snu den og fortsette å leke
til jeg blir fornøyd. 

"nesten" sånn så arkene mine da jeg begynte, bakgrunnen var hvit og jeg hadde embosset dem
gull og hvit embossingspulver. Men jeg ble ikke fornøyde, så jeg begynte å brette arket 
i forskjellige retninger. 



så valgte jeg å bruke distress oxide, på baksiden tl jeg ble fornøyde. Men det sluttet ikke der nei..
Den ene stemplet jeg på med en murstein stempel, har gjentatt det flere ganger til jeg dekket alt.
Har bare stemplet ved å holde stempel i hånda, uten akryllkloss. Det gikk bra siden jeg ikke 
var uten etter en perfekt stempling. 


Og sånn ble den ene bakgrunn som kort. 






Har brukt glossy accent på glassen til brillene, og litt enamel accent her og der. Motivet er fargelagt med zig tusjer. 


Bare elsker effekten som ble igjen etter å hatt brettet arket, ble litt rustik syns jeg, så det blir nok ikke siste gangen jeg gjør dette nei. 

Så var det neste bakgrunnen og det ble et helt annerledes kort, denne gangen et mer elegant og feminin kort. 


Har valgt å dele bakgrunn i to, med den bølge dies fra kort og godt. Brukt bare den ene delen, og sparer nok den andre delen til en annen gang. 

Har kuttet blomster med en av de nye dies fra kort og godt. 
Ville ha et litt mer tøffe blomsten så jeg har brukt vann, varmepistol og sandpapir.  Har krøllet dem mens de var våte. Trengte noen blader også, så har tegnet og klippet de selv. 


Noen halve perler her og der, og litt tråd fra kort og godt,





Likte hvordan bretting på arket ble så annerledes enn på den forrige kort, selv om teknikken ble den samme. 


Håper du ble inspirert til gjenbruk, og til ikke kaste papirene selv om du ikke blir fornøyd. 

Materiell liste: 


Graciela 






4 kommentarer:

  1. Så kult kort, det første der! Og stilig, det andre også! Flott å få brukt opp papiret slik du gjør her! :)

    SvarSlett
  2. Cool techniure and fabulous result. Hugz

    SvarSlett