onsdag 6. mars 2019

Inspirasjon til Konfirmasjon - med tutorial

God onsdag alle sammen.

Idag var det min tur å dele en liten tutorial med dere igjen,
og denne gangen er det invitasjon og bordkort til konfirmasjon jeg vil vise frem.


  
Jeg har tatt utgangspunkt i denne tutorialen her,
men har også laget min egen vri.

Som vanlig begynner jeg alltid med å finne frem det jeg skal bruke.




Jeg begynner med hvit kartong som jeg skjærer til 15cm x 6cm


Disse preges så ved 7 cm


Da har jeg det klart til å begynne med selve skjorta


Jeg klipper inn ca 1,5cm på hver side, 1 cm ned. Brett så disse flappene
skrått inn og ned mot hverandre.


Jeg har brukt et kopiark som jeg har lagt oppå skjorta for å tegne til vesten.


Jeg bruker da malen til vesten til å klippe ut i de mønsterarkene jeg velger.


For å lage en kant på vesten kutter jeg til en strimmel på ca 0,5cm.


Denne strimmelen tilpasser jeg til vesten.


Når det er gjort, så sverter jeg alle kanter med distress. 


Slipset har jeg klippet til for hånd i kartong i ønsket farge.


Så limer jeg fast slipset og skjortekragene.


Slik ble mine to bordkort ferdige. Bitene til lommer er ca 0,5 brede og 
den lengden jeg syntes passet.


Ble de ikke kule?


Innbydelsen er i samme stil. 
Der har jeg tatt utgangspunkt i skjorten i tutorialen jeg linket til
øverst i innlegget.


Dette ferdige invitasjons stempelet fra Papirdesign er jo bare helt knall.


Det blir ganske gjennomført når man har invitasjon og bordkort
i samme stil.

Så da håper jeg du har fått litt inspirasjon til Konfirmasjonstiden.

Ha en flott onsdag videre.
Kos dere og vær kreativ.
Klem fra Line



Papirer: Bazzil - hvit, Papirdesign - Dress deg opp og Finklær
Stempel: Papirdesign - Konfirmasjonsfest 
Pynt: halvperler
AnnetDistress Ink til sverting

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar