onsdag 6. februar 2019

Enkel maskerings teknikk + bonus kort



Hei! Graciela her, i dag har jeg en enkel maskerings teknikk å vise dere. For dere som ikke vet hva jeg snakker om, ikke fortvil, jeg har tatt bilder med steg for steg, det er en veldig enkelt teknikk som kan brukes til å lage mye fint.

1. steg er å stemple med valgte stempel og stemple en gang til på en post it lapp. 
Klipp rundt denne og legg den på motivet du allerede har stemplet. 


           2. steg, stemple videre der du vil ha motivet, husk å ha flytte på post it lappet sånn at du stempler på denne og ikke på selve motivet du allerede har stemplet. 


              3. steg, fortsett til du blir fornøyd med motivet du vil ende med, du kan bruke samme stempel eller bytta om som jeg har gjort her. 


Til slutt har jeg fargelagt med mermaids tusjer fra Jane Davenport. 
Pleier å ha litt av maling på selve glass matte og ta farge derfra med penselen min, 
da føler jeg at jeg har litt mer kontroll på mengde maling. 




En enkel tekst og noen dots her og der, og kortet er ferdig. Veldig enkelt, men allikevel fin teknikk. Håper du ble inspirert til å teste selv hvis du ikke allerede har gjort det, og spør gjerne hvis det er noe du lurer på. 


Da jeg var ferdig med fargelegging hadde jeg maling igjen på glass matte mi, og jeg kunne ikke bare miste det, så det ble et bonus kort. 


Har ved hjelp av en liten bakepapir i silikon og litt vann, påført maling på akvarell papir, har tørket mellom lagene, sånn at de ble mer markerte. Så voilà det ble et bonus kort, men malingen som ellers jeg skulle bare tørke vekk. 



Håper du likte også dette kortet, og husk at akkurat nå har vi en utfordringen gående der tema er å teste noe nytt du ikke har gjort før, så kanskje du vil ta sjanse til å lage din egen maskerte kort eller annet prosjekt og bli med? 
Gleder meg til å se hva du lager med eller uten maskering teknikk. Utfordringen finner du HER.


                   
Materiel liste:






Graciela 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar