mandag 18. september 2017

Layout laget med Gel press


Gelli print = morro

Jeg har den siste tiden lekt meg med Gelli printing og må bare si at det er utrolig moro:)
Du kan lage så mye fint, og det er befriende og lage trykk uten å vite eksakt hvordan det blir. Men det blir så bra, og du får vært kreativ og koset deg. 

I dag vil jeg vise dere en layout som jeg har laget med mini gelli print. Den kommer i en pakke med tre - en liten sirkel, en trekant og en rektangel. Nå har jeg brukt trekanten.


Jeg valgte først ut hvilket bilde jeg skulle ha, og så valgte jeg farger og form. 
For å få hjelp til å velge kontrastfarger, kan du bruke en fargesirkel
Den er en utrolig god hjelp til å velge slik at fargene passer og man ikke blander til brunt.


 Slik så siden ut da jeg var ferdig med gelli printen og litt stempling. Jeg har stemplet med Archival ink i rødt, sort og turkis. Jeg har brukt sjablong og bobleplast når jeg har laget mønster i gelli print, men det viser jeg dere hvordan du kan gjøre på onsdag.


Siden har jeg bygget opp siden med sjablonger og maling og enda mer stempling i gull og sort. Når siden er så lys, gir litt sort en god dybde og mer "hold" i siden:)






 Teksten har jeg skrevet på en gammel skrivemaskin og tegnet opp rundt med sort tusj.

Det var alt for denne gang. På onsdag så blir det litt mer gelli printing og så igjen noe helt annet på fredag:)
Ønsker deg en flott uke! Klem Bente-Heidi



Materialliste
Maling; jeg har brukt akrylmaling fra Amsterdam, Diana Wakley heavy paint  og Dylusion paint
Brayer






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar