onsdag 20. september 2017

Dutch fold card - tutorial på et enkelt brettekort

Hei:)

Jeg har lyst til å vise dere en enkel men veldig fin brett som heter Dutch fold card.
Her har jeg brukt to stk bazzil og et mønsterark.


Kortet er laget av et nydelig mønsterark fra Papirdesign som heter Strikkegal - Garnnøster.
Stemplet er også fra Papirdesign og heter Strikk.




Blomstene er stanset ut av mønsterarket med en dies og fuktet og krøllet sammen. 

Når de var helt tørre, limet jeg de sammen og satte på en perle i midten.




På innsiden har jeg brukt det samme stemplet og også brukt det til å lage litt mønster i kantene på ovalen. Det er laget en lomme med plass til en tag eller flere, gavekort eller penger:)



Her kommer en enkel beskrivelse av hvordan du lager kortet.

Du trenger 3 ark. Jeg har brukt 2 stk bazzil og et mønsterark.
Den første bazzilen kutter du til 2 paneler som vist på bildet under.

1 stk: 5 1/2"  x  11"
1 stk: 3" x 11"


Du skal score den største biten på 4" som vist på bildet under.


Det mindre panelet skal du score på 2 3/4"  x  8 1/4" som vist på bildet under.



Så limer du den lille panelen bak nederst på den store panelen slik at det blir som bildet over.
Nå er det klart for dekorering:)

Du trenger å kutte til mer bazzil og mønsterark for å dekorere.


I rosa bazzil har jeg kuttet til:
1 stk 5 1/8"  x  6 3/4"
2 stk 5 1/8"  x 3 3/4"
4 stk 2 7/8"  x  2 5/8" 


Av mønsterarket har jeg kuttet til:
Bakside 1 stk 5 1/8"  x  6 3/4"
2 stk 5"  x 3 5/8"
2 stk 2 1/2"  x  2 6/8"
1 stk 5 1/8"  x  3"

Av restene av mønsterarket har jeg laget blomser. Stanst ut, sprayet med vann og krøllet sammen. Når de er tørre limes de sammen og jeg fester en perle i midten.




Til dette kortet har jeg brukt:
Mønsterark - Papirdesign - Strikkegal - Garnnøster
Stempel fra Papirdesign - Strikk


Det var alt for denne gangen. Ha en fortsatt fin onsdag:)
Klem Bente-Heidi










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar