fredag 26. mai 2017

Hvor mange kort kan du få ut av en bazzil?

Hei,

Hvor mange kort kan du lage med et ark bazzil som base? Jeg fikk tre. 
Grunnen til at jeg hadde lyst til å prøve, er at som regel så blir det standard størrelse 15x15 på veldig mange av kortene jeg lager, og hvis jeg gjorde det på denne måten ville de bli andre størrelser.

Så her er resultatet:


Det er de nye arkene fra serien "Dapper" til Authentique som jeg har lekt meg med. 
Har vel gått litt bananas i farger, mønster og former. GØY.
Jeg har brukt mange av arkene i serien og også arket med klistremerker.


Dette er det minste kortet, og det er ca 9 x 9. Synes arkene var tøffe og laget et lite, rampete kort.
Har tegnet med tusj rundt alle kantene, og også tegnet på to små smilefjes, hi hi.



Neste kort ble litt avlangt.


Her har jeg lagt lag på lag uten den helt store systematikken. Har plasser ting litt etter innfallsmetoden, og også brukt litt canvas. 
Alle kanter er gått over med Distress ink - Vintage photo.
Ble fornøyd med kortet, likte fargene og at det var litt "uorden". 


Innsiden ble helt enkel, kun satt på et klistremerke på bilden. 




Tredje og siste kortet er kvadratisk 13,5 x 13,5. Og her er det orden i rekken.



Kortet er bygget lag på lag i system. Fått høyde på lagene ved å bruke tykk dobbelsidig tape.
Har brukt dies fra Kort og Godt og Sizzix i front, og her er alle kantene gått over med Distress ink - Black sot.


Innsiden er laget ganske enkel, med kun mønsterark på den ene siden og god plass til å skrive.
Brukt et par klistremerker her også.


Det var det for denne gangen. Håper du ble inspirert til å gå litt ut av boksen av og til og utfordre deg selv litt. Det er så lett å gjøre som vi pleier:)

Nå vil jeg bare ønske dere en god helg, kos dere!
Klem Bente-Heidi


Material liste








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar