onsdag 31. desember 2014

En liten gaveeske ~tutorial~

Hei!

I dag hadde jeg egentlig en plan om å lage en liten gaveeske som passer til en neglelakk og en neglfil. Fant en fin mal, og laget den, for å finne ut at den ble aaalt for stor for den neglelakken jeg skulle bruke i. Jeg endret på målene, og fikk verdens minste eske, og det så så lite og rart ut. Så da ble det en ny plan. En liten endring på malen, og det ble til en vanlig eske. Jeg så ideen hos RunningwScissorStamper, som hadde hentet ideen fra StampinUp. Jeg gjorde om litt på den etter det igjen. Den kan brukes til litt av hvert, når man skal gi bort en liten ting, penger, litt godteri oppi og bruke som et bordkort?


Du trenger ikke så mye materiale for å lage denne, det rekker med en Bazzill og et mønsterark. Jeg har brukt et fra Bo Bunny. Jeg har også brukt en bit silkebånd. 

Start med å kutte Bazzillen i størrelsen 6 1/2" x 8 1/2".

Har du et pregebrett, så er det enklest å bruke det. Du finner det her. Først preger du ved 2 1/2", 4", 6 1/2" og 8".

 Så preger du ved 2 1/2" og 4".

Klipp/skjær vekk rutene på den siden av arket der du preget ved 8". Det kommer desverre ikke så tydelig frem på bildet her! Så klipper/skjærer du inn langs brettene, fra høyre og venstre side og inn til der brettene møtes.

Så bretter du den midterste delen inn, og kutter de to andre så de blir 1 1/2". Gjør dette på begge sider.


Da skal du sitte med en bit som ser sånn her ut:

Tar lim på disse delene først, og limer dem på utsiden av midtdelene. Etterpå limer jeg de andre utenfor der igjen, så åpningen kommer på baksiden av esken.

Da skal den se sånn her ut.

Så er det jo bare å gjøre det du ønsker med den, med tanke på pynting. Jeg valgte to lag med mønsterark, og en liten sløyfe på toppen. Her har du jo masse muligheter!

Håper dere får en fin nyttårsfeiring i kveld, og ønsker dere et riktig godt nytt år!

Klem Malin.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar