fredag 16. desember 2022

Skuff med easeel -card på toppen.

 



Heisann!


Et siste juleprosjekt fra meg er en eske med et easel-kort på toppen.

Esken er laget med en skuff, som du kan legge en gave i.
Eller noe annet godt....:) blir fort litt ekstra godt nå.

Den måler 4" x 4".








Her har jeg lagt noen te lys som gave.








Start med å kutte et panel 6" X 6" til skuff.
Score alle kanter på 1".

Og klipp som vist.
Ta lim på klaffene og lim inn i esken.

Jeg har brukt Bazzil Alpaca.
Du trenger to bazzil til basen.
Ett mønsterark og div farger til blomsten.








Kutt et panel på 11" x 5 1/8".
Score som vist nedenfor på 4 1/8", 5 1/4", 9 3/8" og 10 1/2".









Snu og score på1" kun på en langside.








Klipp som vist under og lim inn alle klaffene.
Det skal være tett i bunnen, slik at skuffen ikke sklir gjennom.








Kutt så et panel som måler 4" x 8", Score på 2" og 4".
Brett begge.
Siste panel måler 4" x 4".
Dette er panelet som er i front og skal pyntes.

Mønsterarket måler 1/8" mindre.
3 7/8" x 3 7/8".

Panlene på sidene og inni esken har jeg også gått ned 1/8".
Jeg har brukt grønn Ivy inne i skuffen.

På toppen av skuffen har jeg stukket et hull med syl, midt på.
Den lille ringen med splittbinders er fra Tim Holz Ideaology.
Det holder med en perle eller vanlig splittbinders også.













Pynt fronten og lim det fast som vist på nedre del av bretten.
Den hele delen limes fast på toppen av boksen.








God jul er i sort bazzil limt på Alpaca.
Lim det så på 3D tape, så kortet kan stoppe der når det lukkes opp.








Julestjernen er en dies fra Tim Holz Sizzix.
Det er brukt glitterpapir fra studiolight og Bazzil.

Pyntet med snø og limt på litt Rock candy glitter.
Perlene er fra Pink Fresh,




























Lykke til med ditt prosjekt.


Da ønsker jeg dere alle en riktig God Jul.


Klem fra Kristin



-MATERIALLISTE-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar