fredag 1. juli 2022

Regnbue kort til en venn.

 



Heisann!


Har hatt denne regnbue diesen fra Papirdesign en stund.
Har tenkt på hva jeg kunne lage med denne,
og nå har jeg latt meg inspirere av mange farger.
Og Kristina Werner.

Jeg har laget tre forskjellige kort.













Her har jeg brukt Coconut Swirl som base.
Kuttet et panel som måler 5,5" x 8,5" og scoret langsiden på 4 1/4".

Solen er laget med en sirkel dies fra Heartfelt. Den er ca 1 1/4" i diameter.
Stans ut i gull og lag strimler som klippes opp og lim på bak.
Har du en sol er det enklere, men jeg var på hytta og måtte
bruke det jeg hadde der.

Regnbuen er stanset ut av en blokk fra Craft Consortium Vivid.
Jeg stanset ut fra 7 forskjellige biter av arket,
og byttet ut så det ble 7 forskjellige regnbuer.
Jeg har valgt litt forskjellige farger.









Skyene er laget med en stensil fra Pink Fresh.
Kutt et hvitt panel som måler 5,5" og ca 3"
Bruk Skye Blue ink pad fra Pink Fresh, og blend langs kanten på stensilen.
Klipp langs skyene øverst og lim regnbuen midt på bak skyene.
Kutt så panelet nederst slik at det passer med høyden på regnbuen.
Det måler du deg frem til ved å legge det på kortbasen.








Jeg har funnet frem forkjellige små dies, som jeg har stanset ut i gull,
og limt på selve regnbuen.
Dråpene og prikkene kommer fra Concord & 9th make a wish.
Blomstene kommer fra Law Fawn Magic Iris Floral Wreath add on.

Lim 3 D tape på baksiden før du limer på kortbasen.








Teksten kommer fra Papirdesign sin nye stempelplate Pion.

Teksten er embosset med hvitt embossingpulver på sort Bazzil,
og klippet rundt.








Teksten inni kortet er fra samme stempelplate.








Neste kort er laget som et lite kort med selve regnbuen.
Har brukt samme stensil med skyer bak på kortbasen.

Her er de små hjertene, prikkene stanset ut av et holografisk ark .
Diesen er fra Cocncord & 9th make a wish.
Har du noen små dies, så prøv de.

Det er brukt Stickles Diamond glitterlim på en hel bue.

Teksten er embosset med hvit på sort Bazzil.
Og klippet rundt.








Her kan du skrive en liten hilsen.








Inni kortet har en tekst fra samme stempelplate.













Siste kort er et shakerkort.

Samme kortbase her også.








Fargene du ser bak er blendet på et hvitt panel med Pink fresh stempelputer.
Fargene er Rasberry Bliss, Clementine, Sunshine og Medow.

Panelet er litt mindre enn fronten,

Stans ut regnbuen midt på et panel som måler 5,5" x 4 1/4".
Lim fast Law Fawn acetat bak.
Lim 3D tape langs buens ytterkant og på resten av panelet.

Bruk antistatisk pute på kantene og hell i glitter.
Lim på det fargede panelet og lim alle lagene på kortbasen.

Teksten er fra samme stempelplate.
Hvitt embossingpulver på sort Bazzil.








Inni kortet er det stemplet tekst fra samme stempelplate.
Fra Pion stempelplate har du et variert innhold.








Alle tre kortene.













Da håper jeg du har blitt inspirert til å lage noen enkle og fine regnbuer. 


Lykke til med ditt neste prosjekt,
 og jeg ønsker dere alle en riktig god og kreativ helg!


Klem fra Kristin.






-MATERIALLISTE-
             Law Fawn acetate

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar