fredag 14. januar 2022

Mini slimline - alkoholblekk.

 



Godt Nytt Scrappeår!


I dag har jeg lekt meg med alkoholblekk.
Karianne viste hvordan du bruker alkoholblekk på livesendingen på onsdag.
Jeg viser derfor ikke den prosessen her,
du kan se den på Scrappiness sin facebook side.

Teksten på kortene er stanset ut av hvitt glitterpapir,
som jeg har hatt alkoholblekk på først.








Start med å lage deg bakgrunner med alkoholblekk.

Jeg har brukt plast som er rundt stempler.
Klippet det opp i passe størrelse og brukt hot foil på noen.

Her har jeg brukt kun sølv foilen.








Med denne platen fra Pink Fresh som heter Abstrakt triangles.








Da set det slik ut.








Ta alkoholblekket på baksiden av foilen.








Legg et hvitt panel på baksiden og bruk dobbeltsidig tape på panelet.







Brett inn sidene og lim fast. Klipp av hjørnene.
Lim begge langsidene og den ene kortsiden.
Hell glitter og paljetter i åningen og lim fast siste kort side.













Kutt et panel som måler 6" X 6".
Score på 3".








Kutt et panel i sølv som er en større enn shaker delen.
Jeg har brukt PinkFresh sin Minislimline essentials dies på alle paneler.
Da passer panelene i forhold til hverandre.








Her ser du det hvite glitter arket som jeg har hatt blekk på og kuttet ut tekstene av.








I siden inne i kortet brukte jeg restene etter det jeg kuttet av.








Sirklene er fra slimline settet.









Her har jeg hatt alkoholblekk på acetat,
og limt rammene under og over.








Kuttet 4 rammer i hvitt og limt oppå hverandre både over og under acetaten.

Siste ramme på toppen er i sølv.








Panlenet i siden inne i kortet er Yupopapir med blekk.







Tekstene har jeg hentet fra Pink fesh Floral Notes.













Håper du ble inspirert til å leke litt med alkoholblekk.

Ønsker dere alle en god og kreativ helg.

Lykke til med ditt neste prosjekt.


Klem fra Kristin!



-MATERIALLISTE-
Bazzil: Sølvark, vellum
Alkoholblekk: Marabu Ametyst, Enzian, Diamond Sparkle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar