fredag 31. desember 2021

Godt Nytt år kort med Lavinia stempler.

 



Heisann!

Siste blogginnlegg for 2021!

Jeg har benyttet anledningen til å lage et kort med de nye Lavinia stemplene,
for å ønske dere et Godt nytt år.

Bakgrunnen er laget med Dylusion ink og vann,
deretter har jeg stemplet motiv og fargelagt med vannfarger.

Til slutt er kortene pyntet med sølv og hvit embossing.













Jeg startet med to paneler akvarellark Bristol Smoth.
Delte et ark fra blokken i to.

Sprayet de med vann på begge sider.
Spray det ene panelet med periwinkle blue øverst og rose quartz under.
Legg det andre arket oppå og gni over.
Ta panelene fra hverandre og la de tørke.

Stemple motivet med Verafine Morneing mist.

Fargelegg motivet med vannfarger,
Jeg brukte akvarellblyanter.
Farget de feltene jeg ønsket og gikk over med en pensel og vann.

Mørk lilla ytterst til venstre på taket, mørk blå under den lilla og
lys blå ytterst der skyggen er lysest.
Mursteinene på huset og steinene rundt er sorte.








Riv et kopiark i to og lag en bakke under huset med et blending verktøy.
Jeg brukte en kost.








På den andre brukte jeg Distress Oxide Blueprint sketch.












Bruk stemplene og bytt farge.
 Sorte dyr.
Versafine Clair Fallen leaves på trær.
Grønn Oxide rustic wilderness på blader under huset.

Bruk hvit gel penn på slyngene på taket.
Her har jeg brukt puffet snø på træne og på bakken.
Den varmes opp med varmepistol for å få slik effekt.

Har laget skygge på trærne med brun vannfarg etter stempling.

Godt nytt år er et stempel fra Papirdesign.
Det er embosset i sølv.
Blendet bort god jul før jeg stemplet,

Bruk en tynn limpenn dytt på små prikker og strø på sølvglitter.
Lim på sølv stjerner.

Blend kanten rundt med Oxide Blueprint sketch.

Kutt panelet ned slik at sluttresultatet blir ca 5x7" ned 1/4" mellom panelene.

Limte panelet på sølv ark,
Kortbasen er Bazzil sort Raven.








Inne i kortet.
Stempel fra Papirdesign
Embosset i sølv.







Her er bladene og treet stemplet i Lilla fantasia Versafine Clair.
Godt Nyttår er et gammelt stempel fra Kort&Godt.
Blendet bort god jul før jeg stemplet.

Bruk hvit gel penn for å lage liv i motivene.
Slyngen rundt taket er det brukt hvit gel penn.

Stjerner og snø er embosset.

Strø embossingpulveret over arket og varm opp under arket til det smelter.

Distresset kantene med Oxide blueprint sketch.








Inne i kortet.
Gammelt stempel fra Kort og Godt.
Embosset i sølv.













Da ønsker jeg dere alle en riktig fin nyttårsfeiring.

Lykke til med ditt neste prosjekt, med ønske om et krativt nytt år.

Godt nytt år!


Klem fra Kristin,



 
-MATERIALLISTE-
Bazzil: Raven. Sølv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar