fredag 20. mars 2020

Popup kort med morsomme figurer

Hei alle sammen! 

Jeg har laget et av mine morsomste prosjekt hittil! Dette korte gav glede å lage og samtidig ble jeg litt hekta! «Hvor mange dyr og figurer og andre ting kan jeg lage?»
 


Jeg laget en drage, en marihøne og en bie først. Og dragen ble til et kort. 
Jeg har brukt popupdisene fra Karen Burniston, og fult instruksen på pakken, noe som var svært lett å forstå, og faktisk ganske lett å gjennomføre også. Jeg har tre tips det er verdt å huske på: gå over alle brettekanter nøye med pregeverktøy for å få pene og nøyaktige bretter, og pass på at stikken ikke er for slapp, da bør du i tilfelle knyte den så den passer bedre (figuren skal holde seg tight, hvis dere ser på drager er den litt i slappeste laget, siden den må rettes litt på i videoen her. Men den kan heller ikke være for stram, da går figuren i stykker) 
Bruk lim fremfor tape, denne figuren er i mye bevegelse. 



Det er kun fantasien som stopper dere her, det er uendelige muligheter! Og man kan bruke et popupelement, eller to. Kanskje fler også? Det skal hvertfall prøves! 
Dere velger selv hvordan kort dere monterer figuren i, men kortet bør kunne lukkes med enten tråd eller magnet, for å holde figuren flat til kortet åpnes. 



Håper dere fikk lyst til å prøve også! 
PS: det finnes mange forksjellige popupdiser i denne serien, jeg viser kun frem «ballen» i dag. 

Ha en super helg, og koooos dere med hobby nå i litt «roligere» tider❤️ Og ta vare på dere selv og hverandre. 

Mvh Karianne 



Materialliste: 

2 kommentarer: