onsdag 17. juli 2019

Magisk bytte av bilder med tutorial

Heisann!

I dag skal jeg vise en fasinerende dies fra Law Fawn.
Du stempler motiver eller tekst, som passer sammen.
Stanser de ut med dies, monterer de oppå hverandre,
 og får et magisk bytte av bildene.
Jeg skal vise det trinn for trinn.


Her ser du første motiv.




Så drar du i flappen, og vipps et nytt motiv.




Jeg starter med å finne frem det jeg skal bruke.
Har brukt Chameleon fargeblyanter til å fargelegge motivene.
Det er flere sett med stempler og dies som passer til hoved diesene.
Du finner flere motiv i nettbutikken.





Jeg starter med å stemple og fargelegge to motiv som passer sammen.
Du kan også bruke tekst i stede for motiv.
Lag to remser som passer i bredde til de to diesene.
Stemple motivene og fargelegg.
Jeg brukte Arcival  Cornflower Blue på skyene.
og Versafine sort på regnbuen.




Da du er ferdig med å fargelegge, stanser du ut motivene slik:



Så bretter du inn kantene på det største panelet inn på baksiden og limer.
Bruk ekstra sterk tape.
Jeg var på ferie og hadde bare med flytende lim.
Det går fint det også,
 men vær forsiktig så det ikke kommer lim inni panelet.




 

Så legger du det andre panelet inni slik:





Legg motivene oppå hverandre
 og se at flikene kan dyttes inn i sporene bak.



Slik dytter du en og en flik inn i panelet bak.




Det er lettest å dytte inn forfra som vist her: 





Så tar du på litt talkum med antistatisk pute.
Da glir motivet lettere når du drar i fliken.



Da er det klart for å lime sammen panelet.
Vær forsiktig så du ikke limer fast den delen som skal skli i sporet,
som er inne i panelet.







Så laget jeg en ekstra del for å forsterke fliken som man skal dra i.
Du kan også gjøre dette før du limer sammen panelene.



Klipp av sidene, og pass på at den ikke blir for lang.
Da sperrer den for mekanismen inne i panelet.
Den skal bare så vidt være innenfor i selve panelet.



Lim fast.



Da er det klart for å lime på den lille delen man skal dra i.
Jeg valgte å stanse den ut i gul for at den skal synes.



Deretter laget jeg meg en stensil,
 ved hjelp av dies med skyer og hvit acetat .
Så laget jeg skyer på panelet med Distress Oxide Peacock Fethers.




Og monterte panelet på 3D tape, som jeg dekket med en tynn stripe
mønsterpapir.
Etter at jeg hadde limt det på kortpanelet.




Her ser du kortet inni.



Her har jeg embosset teksten.




Denne varianten var så morsom å lage.
Lykke til med ditt kort.




Ønsker dere alle en riktig fin sommer,
og lykke til med ditt nye prosjekt.


Klem fra Kristin






-MATERIALLISTE-
Stempel Law Fawn: Rain or shine
Bazzil: coconut swirl
Fargeblyanter: Chameleon



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar