fredag 15. februar 2019

Klar til konfirmasjonsdagen?

Ikke lenge til det brakker løs i de fleste deler av Norge med konfirmasjoner og glade 15 åringer
som gleder seg til den store dagen. 
Og er du som meg liker du å lage kort til den store dagen,
eller kanskje du ikke har laget kort før men allikevel vil du prøve deg denne gangen.
Og det er jo selvfølgelig lov til, fordi dette klarer du!
Enten du har erfaring eller ikke, er vi her i butikken for å hjelpe dere i gang.

Så nå skal jeg vise dere en par enkle  invitasjoner og  bordkort jeg har laget.
Både til gutt og jente, så håper du blir inspirert til å lage kortene selv denne gangen....
og hvem vet, blir du smittet av basilen, ser vi deg nok igjen i scrappeverden :)





Til gutten, har jeg brukt denne herlig ark fra Papir design, og det er nesten sånn at du ikke trenger mer enn det syns jeg. 
At mobil telefon er en stor del av hverdagen for mange er ikke noe å fornekte, og hva passer best enn å ha den på invitasjonen til den store dagen. "snakke boble " inn i selve mobilen lot jeg være blanke, tenkte at navn til konfirmanten hadde passet bra her. Dette kortet kan du også lage med et annet ark, enten det er rosa eller grønn, så skissen passer både til gutter og jenter.



Enkle invitasjon stempel på utsiden og inne kan du enten skrive  teksten selv eller printe det ut, klippe og lime den. 
Selve invitasjonen er 10x15 cm. 


Bordkort følger samme tema som invitasjonen og har to snakke bobler med mønster ark, navn har jeg skrivet for hånd, men her kan du også printe ut og lime. Selve bordkort er en kvadrat på 10x5 cm. 


Hvem sier at jenter ikke kan ha blå? jeg syns at dette arket er bare så nydelig og elegant og jeg valgte å bruke den sånn som den er og limt den med foam sånn at den kommer ut av kortet på en måte. Har kuttet tre små sirkler og inni har jeg limt på noen blomster jeg har laget selv, men du finner også ferdige blomster i butikken. 


På bordkortet har jeg bruket de tre sirkle som ble igjen av invitasjonen, og igjen limt på blomster. 
Litt vanskelig å se på bildene, men har hatt litt glitter lim på blomstene. 

Håper du ble inspirert og at du fikk lyst til å teste ut disse skissene. 

PS. husk at vi har et utfordring gående akkurat nå, du finner den HER


Materialler jeg har brukt er: 

Blomster er laget med disse  dies stempler  3D form  pyntebær  


Til neste gang,  Graciela 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar