onsdag 7. mars 2018

Liten Art Jornal



  
I dag tenkte jeg å vise dere fremgangsmåten på å lage en egen art journal ved hjelp av bind it all, blekk og lekre stempel. 



Her er fremfangamåten min:
1. Jeg har valgt chipboard som permer til boken, og litt tykke ark inni. 
2. Jeg har startet med å dekorere permene med Dylusion maling og stempel fra visible Images. Jeg har valgt å bruke embossingpulver på stemplene for å få en klarere og sterkere svartfarge.
3. Så har jeg sprayet sidene jeg skal ha inni boken i forskjellige farger med dylusion sprayer.
4. Så har jeg brukt stensiler og sprayene slik at selve bakgrunnene er ferdig til å jobbe på. Jeg svertet også alle kantene på sidene som skal være inni boken med archival ink, slik at jeg kan bruke mer vann og blekk senere uten at det smitter. Så lot jeg alt tørke over natten 


Tid for å sette sammen boken
5. Først må vi punche hull i forsiden (følg instruksjonene som følger med i maskinen, slik at hull bmir rett etter mål)
6. Så er det baksiden sin tur.
7. Så må nnsidearkene få hull.
8. Til siste må vi tre i ringene og klemme de på plass med maskinen. 

Og vips, din helt egenproduserte art journal! Perfekt å ha med på tur og småpusle i. 



Det finnes mange måter å binde bøker på, det viktigste er prosessen med å lage permer og innsidene. Lykke til😊

Klem fra Karianne



Materialliste 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar