onsdag 26. april 2017

Fargesprakende konfirmasjonskort med tutorial

I dag har jeg laget et fargerikt og kult konfirmasjonskort med de nye arka fra Simple Stories, Emoji Love. 




Jeg har brukt rosa Bazzil som base. For dette kortet trengs det to baser som festes sammen. 
En del er 15x30,4 cm, der den lengste delen preges på 15 cm og 30 cm slik at en bit på 0,4 cm står igjen som limklaff. 
Del to skal være 15x30 cm, og preges på 14 cm og 22 cm.
Lim delen som er 14 cm fast på limklaffen på den første delen. 

Panelene har jeg laget av stjernesiden av emoji love arka. Det trengs 3 paneler på 14,5x14,5cm, 2 stk på 13,5x14,5cm og 2 stk på 7,5x14,5cm. 



Utgangspunktet er jo et ordinært 15x15cm kort, som jeg har vidreført litt. Man kan lage mange klaffer og sider i et slikt kort. Mulighetene er mange, og bare fantasien stopper:) 



Som dere ser har jeg lagt til en klaff inni den ene delen av kortet for å skape litt mer liv i det, og jeg har laget en gavekort/pengelomme i den ene ytterkanten. både klaffen og gavekort/pengelommen er laget med samme rammedies fra spellbinders. Det er mange flotte ramme som egner seg godt til dette, men man kan også skære enkle rette kanter. 



Forsiden har jeg valgt lage som et shaker card med deler av Emoji arka som motiv. Jeg har brukt shakercardperler inni, men det kan også brukes glitter, paljetter osv. 

Disse arkene er dekorative og fargerike, så jeg velger å ikke ha mye pynt. Litt regnbuefarget bling passer bra sammen med enhjørningen på forsiden. 
Dette kortet er et konfirmasjonekort, men arkene paser godt både til barn og lekene voksene, gutter og jenter. 



Jeg håper dette inspirerte dere til å lage noen kort utenom det vanlige til konfirmantene i år, og til å leke dere med muligheter ved å bygge vidre på ordinære kort varianter. 

Mvh Karianne Teig


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar