fredag 17. juli 2015

Tutuorial på kurv

 
Jeg har valgt å lage en Tutorial av en flott kurv jeg
har blitt inspirert av på Pinterest :) Der var det
bare bilde- ikke mål, så jeg har laget
mine egne mål- og har måtte justere litt underveis ;)
Men det som er fint er at du kan lage den
akkurat hvor stor eller liten du vil- fremgangsmåten
er den samme ;) Rop ut om noe er uklart-
så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan ;)
 
 
 
 
  Jeg har tatt utgangspunkt i det vakre arket
The grand ball fra Blue Fern. Har kuttet til 6 strimler
i målene 26 cm lange og 1" brede. Strimlen i midten er
25 cm lang og 2" bred.


 Her ser dere hvordan jeg har målt opp for å få diamnat-formen. Har tegnet opp midten på langs og
på tvers, og tegnet en strek mellom. Fant jo ut etterpå at den blir litt lang, så det er kuttet
1" av hver spiss før den er montert.




Alle kanter er svertet, før jeg limer sammen strimlene, som på bildet.
Etterpå brettes strimlene og diamanten opp på hver side
av midt-strimlen.
 

 Så brettes strimlen slik




Og limes sammen. Jeg pleier å bruke hurtigtørkende flytende lim,
og holder det sammen litt ved hjelp av klesklyper :)
 

 
Her har jeg stanset ut to sirkler ved hjelp
av en puncher. De brettes på midten, og limes på
hver side der diamant-spissen er , for å skjule skjøten.

 
Til slutt lager man hull til bånd på hver side, og pynter av hjertens lyst :)
 Jeg har brukt blomster fra Prima, diverse bånd og blonder
som er limt oppå hverandre, og noen die-cuts blader :)
Oppi har jeg hatt silkepapir, og så kan man putte
en gave eller sjokolade- eller hva som helst oppi ;)
 
Som sagt- spør hvis du lurer på noe ;)
 
*Helen*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar