fredag 16. juli 2021

Feriadagbok

 



Heiaann!



Nå er vi midt i ferietiden og jeg bestemte meg for å lage en feriedagbok.

Jeg har valgt å bruke en Dylusion diary bok,
og har laget egne bakgrunner.

Du kan også få kjøpt bok med ferdig laget bakgrunner, 
som du kan pynte på samme måte.








Dette er forsiden på boka som er en dyalog insert.
Den har jeg pyntet med Adhesive canvas og Creative Dyary Sticker.








Her har jeg brukt linjalen til Dylusion for å få rammen.
Deretter har jeg malt med pensel og blekk fra ink spray.
Til slutt har jeg brukt et paper element fyrhuset, 
som er fra Art by Marlene.
Jeg har skrevet og tegnet med sort Posca penn.








Her har jeg stemplet på Dylusion ark og klippet ut.
Limt det inn og fargelagt med pensel og ink.spray.
Det er også brukt en stensil,
så har jeg tegnet og malt rundt.
Jeg har valgt å skrive på engelsk.







Så har jeg laget en dobbeltside med dag og dato.
Jeg har målt og tegnet inn ruter med Posca penn
Her har jeg stemplet inn været for hver dag.
Hjertene fargelegger jeg også en for hver dag som går.








Her har jeg stemplet med et stempel fra Studiolight Art by Marlene.
Klippet det ut og limt inn i boken,
Også fargelagt med pensel og Ink spray.
Bården rundt er tegnet med sort Posca penn.







Her har jeg klippet ut en del av et ark Colour sheet.
Limt det inn og fargelagt med ink spray.
Pilene er laget med stensil og sort Acrylic paint.









Nok et paper element fra Art by Marlene.
Borden med hjerter er en stensil med sort akryl maling.
Det hvite er tegnet med glace penn.
 teksten er fra en bok med ord fra Art by Marlene,








Stempel fra Dylusion som er stemplet på Dylusion ark og klippet ut,
Limt inn i boken og fargelagt med pensel og ink spray.
Vinduet er skjært ut og jeg har brukt tynn plast,
 fra pakningen som stempelplaten lå inni.






Forskjellige stempler fra Dylusion, 
som er stemlet på Dylusion ark og klippet ut.
Limt inn i boka og fargelagt med pensel og ink spray.
Her ser du forrige side gjennom vinduet.








Her var jeg så heldig å få noen sommerfugler fra en venninne.
De limte jeg inn.
Klippet ut litt av et colage sheet og et stempel fra Art by Marlene.
Bruk det du har.
 Finn noe fra dagen som du har sett/opplevd,
 eller bare det du har lyst til å bruke.
Her ble det rosa elefant.








Jeg er på hytta i ferien og har skrevet ut bilder fra kjøkkenvinduet.
Skrevet bilden ut på miniskriver og limt de inn.
Hjertene og bården er stensil og stempel fra Dylusion.








Her har jeg tatt et bilde av blomstene ute og limt en brettet tag under.
Den har jeg tegnet hjerter gjennom en stensil med gel penn.








Her ser du tagen åpen.
Kommer nok til å skrive litt om dagen der.





 

Slik kan en side se ut før jeg starter med å pynte.
Jeg har laget bakgrunnene selv med våtservietter, akryl paint og stensiler.
På youtube har Dyan selv lagt ut hvordan hun gjør det.








Så fikk vi besøk på hytta og da måtte jeg jo lage en side om det.








Bilen limte jeg på en bit sort papir og limte inn slik at den kan løftes opp.
Så limte jeg nok et bilde.








Neste dag fikk vi mer besøk som måtte dokumenteres.
Dette er Colage sheets som er klippet ut og limt inn.








Denne dagen laget jeg og en venninde sammen.
med washi tape, klistremerker og hvit Posca penn.
Til slutt pyntet vi med glitter.








Slik kan en side se ut før pynting.



Håper du fikk lyst til å lage din egen dagbok.
Begynn i dag, det gjør ingenting om du starter midt i en måned.



Lykke til med ditt neste prosjekt!

Ønsker alle en riktig god og kreativ helg,
og god ferie til de som har det.



Klem fra Kristin



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar