fredag 30. juli 2021

Clean and simple kort, Pink Fresh stempel og stensil.

 


Heisann!



Denne gangen ble det et clean and simple kort.

Jeg er på hytta og koser meg i sommervarmen.

Så det er ikke så mye jeg har med meg, 
men det ble to fine og raske kort.

Jeg har brukt stensiler og et stempel fra Pink Fresh.
Så dekorativt og så mange muligheter med denne stempelplaten,








Jeg startet med å stemple på Bazzil coconut swirl.
Her brukte jeg versafine sort stempelpute.







Her ser du resulatet før jeg legger på stensilen.

Hvis du kutter panelet til 4 1/4" x 5 1/2 ".

Får du det til å passe med merkene i stensilen.

Her må du være nøyaktig, eller så justerer du stensilen,
til den passer med stempeltrykket.








Stensilen har flere lag.
De er merket med nummer øverst i venstre hjørne.

Det er også merker i hvert hjørne, 
som indikerer hvor du skal legge panelet.








Da legger jeg på stensilen og justerer til den passer.








Jeg har brukt blending brushes by Taylored Expressions 
og stempelputene til Pink Fresh.

Det panelet som har rosa kant ferdig,
har jeg brukt kun disse tre fargene,
Fargestyrken kommer da frem av seg selv.








Stemple på den teksten du ønsker,
det er mange fine på denne stempelplaten.








Kutt et panel i hvitt som måler 4 3/4" x 6.

Bruk brush kosten og farge kanten med rosa.
Monter panelet oppå.

Kutt et panel som måler 9 1/2" x 6".
Score på 4 3/4", og juster slik at det passer akkurat til det rosa panelet,

Monter alle panelene på kortbasen.








På det panelet som har grønn kant, har jeg brukt disse fargene.

For hvert stensilbytte brukte jeg en mørkere farge.








Så kuttet jeg et panel som målte 4 3/4" x ca 5 7/8".

Dette panelet brukte jeg den sterkeste grønnfargen på.
Brukte brush børsten og farget kanten,

Så limte jeg panelet mede sirklene oppå.

Deretter kuttet jeg et panel som målte 9 1/2" x 6.
Score på 4 3/4".








Lim panelet på fronten med 3D tape for å få litt dybde.

Hello brukte jeg versafine stempelpute på et ark.
Så det ble helt sort, og stanset ut.

På skyggen brukte jeg blending brushen og farget gul.







Hello er også montert med 3D puter.








Da er begge kortene ferdig.






















Da ønsker jeg alle en fortsatt god sommer og,

lykke til med ditt neste prosjekt!



Klem fra Kristin!



-MATERIALLISTE-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar