fredag 7. mai 2021

Slimline Easel card med malte blomster.





Heisann!

Deilige fredag og nok en uke har passert.

I dag har jeg laget et easel card ved hjelp av et sett dies med rektangler fra Pink Fresh.

Så embosset jeg en kvist med Magnolia fra Heartfelt, og fargela den.


















Her er noen av produktene som er brukt.








Start med et panel som måler 8" x 9".

Score den korteste siden på 2" og 4".

 





Brett opp og press bretten godt med et pregeverktøy.








Så kuttet jeg to paneler i lilla Bazzil Heather,
 med det største rektangelet i pakken med die fra Pink Fresh


Lag to bakgrunner med Oxide Shaded Lilac, stensil og blending brush.

Kutt  ut med nest største rektangel. Du trenger to av disse.







Bruk antistatisk pute på akvarellpapir og stemple med Versamark.

Strø på sølv embossingpulver og smelt det med varmepistol.








Her har jeg brukt Zig vannpensler, men du kan bruke andre alternativer.
Som maleskrin eller andre vannbaserte produkter.








Legg litt farge innerst i blomsten med Zig penselen,
 og dra det ut med en vanlig pensel med vann på.

Stans ut blomstene og en i vellum også.








Stans ut et panel i vellum, med den minste diesen i rektangel pakken.

Jeg har brukt Law Fawn sin vellum, som har skimmer i seg.

Stans ut bokstaver med Zizzix dies i Bazzil Heather.

Lim de på Vellum panelet. Jeg bruktee en tynn limpenn

Lim blomsten i vellum bak den malte.

Lim så blomste på vellum panelet.

Perlene er fra Papirdesign.

For å lime vellumpanelet på papiret,
 brukte jeg en tynn dobbelsidig tape oppe og nede.

Lim så forsiden fast på den delen som er 2" i ytterkant.
Ikke ha lim på toppen. Da får du ikke vippet opp kortet.













For å få kortet til å stå. Kuttet jeg til et panel i Heather som måler 4 1/4" x 1 7/8".

Embosset teksten i sølv, tegnet rundt kanten med sølv Poscapenn 0,7.

Til slutt limte jeg på blomsten og tykk 3D tape bak panelet.

Lim det på kortet.








Her ser du avstand på det lille panelet.
Jeg valgte å embosse en blomstergrein i hvitt og malte den.
 Som jeg klippet opp og limte de fast på sidene.





Da er kortet ferdig.











Lykke til med ditt neste prosjekt

Ønsker dere alle en riktig god og kreativ helg.

Klem fra Kristin



-MATERIALLISTE-
Embossingpulver; Zing sølv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar