fredag 26. juni 2020

Ny Baby serie fra Heartfelt med tutorial.




Heisann!



Riktig god fredag til dere alle sammen.

Onsdag kom endelig den nye baby serien fra Heartfelt,
som heter Tender Moments Collection. 
Det er en helt nydelig baby serie.
Jeg har laget en eske med lokk,
som kan inneholde en liten gave eller et lite kort.
Denne esken kan også brukes til bryllup eller en konfirmant.












Motivene er fargelagt med Zig Clean colour real brush vannpensler,
på Fabriano Bristol akvarellpapir.
Jeg farger litt av på glassplata med fargen,
 og henter opp med blenderen til Zig eller vannpensel.








Her ser du hele serien med stempler, det er dies til alle.
De delikate mønsterarkene er bare helt nydelige.
Jeg har brukt kun ark fra blokken,
 og du kan se de i bakgrunnen på noen av bildene.
Det er noen ark i blått og noen i rosa,
I tillegg er det lilla og grønne sider i blokken.








Her er eksempler på to sider i blokken.
Arkene er i en farge på baksiden.












Da starter jeg med omslaget til esken i hvit coconut swirl som base.

Du trenger et panel som måler 6" x 11 7/8".
Score på 5 5/8" og 6 1/4".
Det skal se ut som ryggen på en bok og er omslaget til esken.

Så trenger du et panel som måler 6,5" x 6,5".
Score på 0,5" rundt  på alle fire sidene.
Klipp hakk som vist på bilde.








Ta lim på de ytterste flikene som vist under.
Lim sammen alle fire hjørner.








Lag to remser i mønsterark som måler bittelitt mindre enn 0,5" x 12".
Jeg har svertet alle kantene med Memento Lulu Lavender.
Lim remsene utenpå esken, på alle fire sider.
Du må skjøte halvveis. 
Jeg bruker flytende lim på esken til dette.








Da blir det slik:








Da gjør jeg klar omslaget.
Du trenger fire paneler med mønsterark, 
som måler 5,5" x 5 7/8".
Og to paneler som måler 0,5" x 5 7/8".







Merk midten på siden som er 3" og lim på silkebånd.
Jeg har brukt ca 12" til hver lengde på båndet.
Lim de fast med dobbeltsidig tape, før du tar på litt flytende lim,
deretter legger du panelet med mønsterark oppå.








Da har jeg limt fast paneler og silkebånd.








Lim fast esken til omslaget både med dobbeltsidig tape og flytende lim på undersiden








Da er det tid for å montere paneler inne i esken.
På kantene brukte jeg litt rester fra det jeg har kuttet av paneler.
Inne i midten av esken er panelet litt mindre enn 5,5" x 5,5".













Her har jeg fargelagt motivene inne i bokstavene,
for å få litt effekt.





































Lykke til med ditt neste prosjekt.

Ønsker deg en riktig god og kreativ helg.

Klem fra Kristin





-MATERIALLISTE-
Bazzil: Coconut Swirl
Akvarellpapir: Fabriano Bristol
Vannpensel Zig Clean Colour brush: 049 Green Shadow, 080 Violet, 050 Yellow, 091 Light Grey,
                                                           Oat Meal, 025 Pink

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar