onsdag 3. juni 2020

Bruk av restepapir ♥

Hei!
Da er det min tur å vise dere en liten trinn for trinn for bruk av restepapir.
Restene jeg har brukt er fra ulike mønsterark fra Maja Design og
på de fleste mønsterarkene er det en bord nederst som passer perfekt til dette. 
Jeg har tatt vare på slike border og har funnet frem noen til dette prosjektet.
I tillegg kuttet jeg noen remser som hadde mindre mønster på seg.
Start med å finne frem restepapir du ønsker å bruke.
Kutt til remser som er 1,5cm brede.
De lange strimlene er i full lengde så de deler jeg i to.
Til å hjelpe dere litt på vei har jeg laget en mal som dere gjerne får bruke eller lag deres egen.
Malen passer til 10x15cm kort.
Lag deg 2 paneler som måler 9,6 x 14,6 cm.
Avstanden mellom strimlene er ca 0,2 cm (2mm)
Skriv ut malen eller lagre det på mobilen og merk av hvor du ønsker å plassere strimlene. 
Jeg har forsøkt å bestemme meg for hvor jeg ønsker å plassere strimlene med mønster.
Bruk det ene panelet til å testlegge strimlene i ønsket mønster.
Når du er fornøyd bruker du det andre panelet til å feste strimlene på.
Jeg har svertet kantene før jeg limer.
Anbefaler å feste panelet til pulten med to biter dobbeltsidig tape slik at det ikke sklir vekk for deg når du holder på.
Når du har fått limt fast noen strimler kan det være lurt å bruke en linjal for å angi linjene.

Når du er ferdig med å lime fast alle strimlene kan du snu arbeidet og klippe av langsmed kanten til panelet. 
Fest gjerne endene hvis disse ikke er limt ned skikkelig.
Ferdig klipt:
Siden jeg har svertet kantene går jeg forsiktig over endene og sverter.
Så er det fritt frem til å pynte og feste det til en kortbase som måler 10x15cm

Her er mitt kort ferdig pyntet:
Håper du får lyst til å prøve!

Materialliste:
Distress Ink Pad til sverting.
Tekststempel fra Kort & Godt
Satengbånd, rosa 1cm
Sirkel die eller sirkelpunch


Ønsker dere en strålende uke!
Klem, Wenche 

3 kommentarer:

  1. Slike papirremser har eg også klipt av og tatt vare på. Må teste ut denne teknikken.

    SvarSlett
  2. Kjempefint kort og kjekt å utnytte restepapiret slik!!

    SvarSlett
  3. Lekkert😃 Dette skal testes ut😊 Takk for malen Wenche👍👏
    Klem, Astrid

    SvarSlett