lørdag 15. februar 2020

Dagens første utfordring, maskering


Idag skal jeg vise dere en steg for steg med maskering av stempler :)


Her ser dere hva jeg trenger.
Du behøver post-it blogg/kopipapir i tillegg ;)


Starter med å stemple det som skal være i front først.


Så legger jeg på post-it lappen, og stempler en gang til.


Klipper ut, og vi kan maskere motivet :)


Her har jeg også stemplet på plass trestammen, og laget en maske til den også.


Ettersom jeg maskerer med gummistempler,
så er det ikke bestandig så lett å vite hvor motivet havner.
Da bruker jeg bare ett overhead ark, legger det oppå papiret.
Stempler og ser om jeg må flytte motivet litt før jeg stempler oppå papiret jeg skal bruke.


Og her har ekornet også fått maske :)


Så stempler jeg blomstene som jeg ville ha i bakgrunn.


Så stempler jeg oppå plastarket, 
for å se hvor jeg vil ha blomsterbakgrunnen.


Og slik ble mitt motiv ferdig stemplet :)
Nå er det bare å fargelegge!



Og slik ble mitt kort ferdig.
Enkelt kort,
men her ville jeg ha motivet i fokus!



Ha en strålende lørdag,
klem fra Maya





Stamps: Heartfelt Creations - Create a`scape nature 3896
Sentiment: Kort & Godt - M292

Papers: Maja Design - Enjoying outdoors.
Tools: Kort & Godt - Die 251
Embellishments: Hug Snug - ribbon
Other: All edges are inked with Distress ink Walnut stain.
Medium: Kuretake - Zig clean colours real brush
Colours: Blue - 034. Gray - 091,090. Lilac - 080. Green - 043,047. Squirrel - 073,060,068. Tree trunk - 073,068. 












Oppgaven lyder som følger:
Lage et prosjekt hvor du tar i bruk teknikken maskering, som vist over.
Ta et bilde av prosjektet og send det til scrappinessblogg@gmail.com
Prosjektet må lages nå i helgen og kan IKKE være postet noe annet sted før.
MERK: at bilde du sender inn, kan bli vist på våre sosialemedier i løpet av denne utfordringshelgen.
Bidraget må leveres før kl.19:00 søndag den 16.02.2020 og premiene trekkes kl.20:00 samme dag.


Lykke til og kos deg med oppgaven.

3 kommentarer:

  1. Så fin dybde det blei med den teknikken.

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du hiver deg med på denne :)

      Slett
    2. Tusen takk,Guri 😊
      Enkel teknikk som gir nytt liv og mange muligheter for stemplene vi har 😊
      Ha en flott lørdag,
      Mvh Maya

      Slett