fredag 21. desember 2018

Penny Black julekort



Heisann!



I dag skal jeg vise et litt annerledes shakerkort.
Har brukt stempler fra Penny Black.
og malt de med akvarellfarger fra Prima.
Jeg har også laget en tutorial på hvordan jeg har laget de.


Du rekker kanskje å lage et julekort til?
Hvis ikke passer disse stemplene supert til vinterkort.
Isbjørnene er så søte og enkle å fargelegge.



















Jeg starter med å finne frem to firkantede eller avlange dies.
De må passe inni hverandre, slik at du kan lage en ramme.
Kutt til det papiret du skal fargelegge eller male på.

Jeg har brukt akvarellpapir på nese mot nese bjørnene,
og hvitt papir fra Heartfelt på den store bjørnen.

Bruk den største diesen og kutt til, eller skjærebrett.
Panelet må være like stort som den største ramme diesen.
Det skal være baksiden på shakerkortet.








Stemple motivet med Archival Watering Can.

Deretter maler jeg motivet med Prima vannfarger.







Kutt til acetat med den største diesen.
Den skal ha samme mål som det du har malt motivet på.









Legg den diesen du har valgt som er mindre inni den store og teip de sammen.
Stans ut en ramme i hvitt, eller bruk et mønsterark.








Nå er det klart for å lage selve shaker delen.

Kutt til en bit som ser ut som en snø bakke.
Jeg har en kantdies, men du kan fint tegne og klippe til et panel.

Lim det på under motivet og klipp bort det som går utenfor kantene.






Da skal det se slik ut.





Legg en tykk kant med snow writer eller et annet tykt lim langs bølge kanten,
og strø på glitter.
La det tørke.
Lim på 3D tape langs kantene på Acetaten.
Det er viktig at det er tett hele veien rundt.
Jeg har klippet til remser, så de ikke blir for tykke og synes utenfor
rammen som skal settes på senere.








Finn frem glitter og det du vil fylle kortet med.
Jeg har valgt noen virkelig fine perler, stjerner og rådyrhoder.
De er utrolig fine. Bare se her.







Da legger du glitter og pynt sammen under der du har kanten med lim.
Ta litt mer lim oppå kanten,
så den limer seg til acetaten når du legger den oppå.
Da forsegler du lommen som pynten ligger i.
Det synes ganske godt på dette bildet.








Til slutt lager du en kortbase.
Min måler 4 3/4 x 9 1/2. Scorer på 4 3/4.
Lim shaker panelet på forsiden.
Inne i kortet har jeg valgt å embosse samme motiv
med et glitter embossingpulver.


Se så søte de er embosset også.
Uten fargelegging. 







Jeg har laget et kort til med et annet motiv og en ramme med mønsterpapir.







Dette motivet er også fra Penny Black.








Synes dette motivet er like fint embosset.






Dette var dett mitt siste innlegg for i år.
Ønsker alle en riktig God Jul,
 og et innholdsrikt og spennende Nytt År i 2019.

Juleklem fra Kristin







-Materialliste-

Bazzil: Coconut Swirl
Heartfelt: Hvit
Penny Black stempler: Nose to Nose, Artic Friends

Pynt:Jillibean
Glitter: Crystal Clear
                        Distress Ink Broken China, Hicory Smoke, Weathered Wood
                        Versamark
Vannfarger: Prima The Classic
Ranger embossingpulver: Purple Tinse, Teal Tinsel




4 kommentarer: