fredag 21. juli 2017

Godterimaskin som virker!

Siste innlegg fra meg for denne gang var kjempespennende å lage! 
Creative Expressions Craft Dies by Sue Wilson har kommet med en dies som heter Kinetics - Working Candy Machine. Dette er et diessett for å lage en faktisk funksjonell godterimaskin!


I tillegg til diesen får man kjøpt innlegg til å oppbevare godteriet i, håndtak som man bruker for å vri så godteriet kommer ut, og plastik-kuppel, så man ser godteriet inni maksinen. 
Disse delene ser forvirrende ut i pakkene sine, men det er viktig å kjøpe alle delene for å få maskinen til å virke best mulig uten å jobbe seg i hjel. Det er faktisk veldig enkelt å lage denne maskinen, men det er litt tidkrevende. Det følger enkle instrukser med diesen, og det ligger i tillegg vedlagt info om hvordan finne forklaring på youtube. 


Jeg brukte nok røfflig regnet en time på denne maskinen. Jeg har brukt litt tid på å skjule innleggsplatene til å ha godteri i, og jeg har brukt tid på lage et faktisk kort på baksiden av selve maskinen. 

Nå dere skal lage denne vil jeg anbefale at dere husker på følgende:
-Vent til limet rundt håndtaket er HELT tørt, eller vrir dere bare i stykker papiret. 
-Velg et fint motiv eller tekst å inni selve maskinen (der du ser gjennom kuppelen) Denne kommer først til syne etterhvert som godteriet spises opp. 
- Fyll med nok godteri, det vil virke som det er mindre godteri når kortet reises opp. Jeg har brukt Smurf som fyll til maskinen, fordi disse har perfekt størrelse, og har forksjellige farger:)


Jeg har laget maskinen av samme papirserie som jeg har bruke hele uken, Simple Stories Summer Days. i kittet ligger det også en del klistremerker, og som dere ser kom de til nytte som bokstaver og som pynt i dag. 

Ønkser dere alle en kreativ og godterifyllt helg! 

Materialliste: 
Smurfepastiller

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar