mandag 19. desember 2016

Glasslykt



Hei igjen alle sammen:) det er en uke til jul, og de fleste er ferdige med julekort og julegaver som skal lages nå, men jeg sniker med et julegavetips likevel:) Denne lykten har blitt min klare favoritt å gi som gave i år.
Man trenger først og fremst et glass av ønsket form og en pen serviett man ønsker at skal synes gjennom "vinduet" i glasset. 
Så trenger man decoupagelim (evt er som er spesielt godt for glass), gessolim og pynt. 


Jeg starter med å maskere glassets vindu men enten maskeringstape eller washitape. Så river jeg ut en ønsket bit av servietten, og deler den, slik at jeg kun sitter igjen med den delen med trykk på, og limer på baksiden av glasset, der det passer i forhold til vinduet jeg har laget i glasset la decoupagelimet tørke. Deretter maler jeg to lag med gesso, som får tørke, før jeg tar på et siste lag med gesso med fingrene, for å lage struktur i malingen. Jeg heller så på fairydustglitter i våt maling, og lar det tørke, før jeg til slutt går over med nok et lag decoupagelim for å forsegle maling og glitter. 


Mens jeg venter på tørking pleier jeg å binde små blomsteroppsatser som skal på prosjektene mine. Å binde blomstene sammen før man limer på, sørger for myyyye større potensiale enn når man klipper de opp og limer på hver for seg. Det er også mye enklere å montere etterpå. Her har jeg brukt en del forskjellige  blomster  og en charm. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar