onsdag 21. oktober 2015

Tutorial Minialbum








Idag ønsker jeg å dele en tutorial på et minialbum laget med et 12x12 kartong. Selve bretten er inspirert av Cathy McGrath sitt album laget for Maja Design, mens tutorialen er laget fra mitt eget hode.


TUTORIAL MED BILDER:



Start med ett ark 12x12 kartong. Score den ene langsiden ved 4 inch og 8 inch.



Roter arket til neste langside. Score ved 
3 og 3 1/4 inch
6 og 6 1/4 inch
9 og 9 1/4 inch



Roter arket tilbake til første langsiden, og klipp ut de kryssede rutene. PS! se også de små kryssene.


Score brett til tags-lommene, i de kryssede rutene under, ved 2 inch og 10 inch. Klipp ut den delen som er krysset.


  Da sitter du igjen med en mal som skal se ut som bildet under.


Da er det bare å sette igang å dekorere med mønsterark og pynt. PS: om du er som meg og ønsker mye lag på lag og pynt, anbefaler jeg at du scorer brettene på langside 2 litt bredere. Jeg slang på litt mye pynt, som resulterte i at jeg nesten ikke fikk lagt sammen albumet. Man erfarer mens man prøver og feiler!

Dette er min aller første tutorial, så håper den ble forståelig og ikke for komplisert forklart. Lykke til!

Alle produktene finner du i nettbutikken til Scrappiness!

Papir: 

Blomster:

Pynt:
Minialfabet klistremerke

Dies:

Stempel:

2 kommentarer: