onsdag 1. april 2015

Gjenbruk og påskepynt :)




Denne gangen har jeg tenkt å lage en enkel tutorial på hvordan man kan pynte en blikkboks :)
 Den er også en liten påminnelse om Mars/april utfordringen vår :)

Jeg har tømt en boks med hermetisk fersken, og vasket den godt :) Etterpå har den fått
to strøk med hvit gesso.


Her er noe av det jeg har tenkt å pynte den med :)
Utklippsark fra Papirdesign, diverse blomster, litt bling, noen sommerfugler i
Wood veneer, litt blonder og perlebånd, og noen die-cut fra memory box

Jeg har målt opp et mønsterark fra Authentique, sånn at det passer i høyden på boksen.
 Det passer ikke helt rundt, så jeg har skjøtet litt på baksiden med andre siden av mønsterarket. Kanten nede har jeg punchet med kantpuncher fra Martha Stewart.
Mønsterarket og alle kanter (også boksen) har fått et strøk med Cats eye, chestnut roan. Jeg har limt på arket med dobbelstsideig tape- powertape som er den sterkeste dobbeltsidige tapen . Pynten har jeg festet med Aleene`s tacky glue som limer det meste :)
Her ser dere at jeg har brukt en hvit fjær, en kakeserviett, en fugl laget med papirleire,
pyntegrener fra Kort og Godt, og en liten kanin fra memory Box.


Her ser dere flere utgaver av samme boks- like greit å lage flere mens man er i gang
- med en påskelilje oppi blir de søte påskegaver ;)

Håper dette kan inspirere litt :)
*Helen*

2 kommentarer:

  1. For en flott ide Helen, det der må jeg prøve engang :) God Påske.

    SvarSlett
  2. Takk for det Jorunn :) God påske :)

    SvarSlett