onsdag 29. april 2015

BABY-VIMPLER - tutorial

Halloen :)
Håper dere har en fin onsdag der ute :) Idag vil jeg vise dere en tutorial på hvordan man "lager" vimpler til å henge til pynt - og i mitt tilfelle blir det jo selvsagt til BABY!! Og til ei lita prinsesse som kommer i midten av oktober :) Fikk se ultralydbilde igår og det er jo bare helt utrolig hvor klare og fine bilder det går an å ta og at det faktisk er et lite menneske inni der :)

Fikk pakke fra Scrappiness før helga med DE mest FANTASTISKE mønsterarka fra Maja design - Vintage baby, og det gikk ikke veeeldig lenge før jeg var i sving med de, hihi **

Jeg har laget en tutorial på en vimpelrekke, men må innrømme at jeg har brukt ferdige vimpler fra Scrappiness ;) Litt tykk chipboard som er lett å bruke og som henger stødig og fint.



Her er du hvordan de ferdige vimplene ser ut, med ferdige hull til bånd - kjempeflott. Hele serien fra Maja som heter Vintage baby , finner du HER. De superskjønne babyskoene lå oppi pakka mi, og jeg var "in love" med en gang. De er fra little B og er selvklebende.. Blonder fra Marianne design og doilieser finner du HER..


Jeg startet med å tegne over på kraft kartong, siden jeg hadde lyst å ha det i bunnen..


Så skar jeg ut paneler fra de forskjellige mønsterarka, laget de ca en halv - en cm mindre enn kartongen og rufset kantene. Deretter sydde jeg en maskinsøm rundt alle panelene. Syns det blir så fin effekt med det.


Så brettet jeg papirserviettene på midten og limte de på både foran og bak.. Du kan godt dele de i to og bruke bare halve på for å spare litt, hvis du heller vil det. 

Så er det klar for å pyntes i massevis!! Jeg har brukt bilder fra Maja-arka, stæsj fra restekassa mi og en del pynt fra Scrappiness , linker til de ligger sist i innlegget.

Beklager dårlig bildekvalitet ...



En vimpel ble slik som dette :) Bamsen har jeg hatt liggende en stund og er kjøpt fra ei på FB.


Sløyfa her vant jeg i en konkurranse, faktisk...


Denne ble i naturfarger, gyngehesten fra restekassa mi..


Prinsessedies fra Kortoggodt med tilhørende krone er stanset ut i mosegummi :)
Her jeg jeg også brukt de nydelige skoa som jeg fikk i pakka mi.




FERDIG :)

Det er jo egentlig bare å bruke det en har av stæsj, og en trenger virkelig ikke å ha så mye på heller.. Det er bare meg som har litt problemer med å stoppe, fnis**.

Linker til noe av stæsjet:
Sommerfugler - utklippsark fra Studiolight, Vintage line
Små roser -  Papirdesign
Hvite snurreblomster -  Kortoggodt
Bokstavklistremerker -  Papirdesign
Klistremerker ord - Papirdesign
Rosebånd - KOG
Perler - Papirdesign

Det var alt for idag.. Jeg er tilbake på fredag og siden jeg er i skikkelig babymodus, så kan du jo bare lure hva som kommer :)

stor klem, Synnøve

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar