fredag 14. april 2023

Lag fine roser med Heartfelt Classic Rose





Heisann!



I dag skal jeg vise frem en flott dies og roser fra Heartfelt.

Da skal vi lage Classic Rose.
Det du lærer på kurset,
 kan også gjøres med andre blomster fra Heartfelt.








Vakker dies sett fra Heartfelt skaper rammen til kortet.

Det er 11 dies i denne pakken.
Så her er det mange mukugheter.













Start med en kortbase som måler 7,5"  x 11".
Score på 5".
Legg den største diesen litt over brettekanten på langsiden  (7,5").

Stans ut et lilla panel av mønsterark med samme dies til bakgrunn.
Her brukte jeg Scrap Boys Violetta Viol-06.

Deretter stanset jeg ut neste dies med oval inni av Bazzil Twig.
Da får du en vakker oval med mønster,

Neste oval er stanset ut i hvitt.
Neste i Twig og siste i hvitt.

Lim det du har stanset ut på kortbasen.

Lag roser med Heartfelt Classic rose dies og stempel.
Forme de for hånd eller som jeg her i en form / mould.

Her ser du settet Classic Rose.








Stemple Rosene med Versafine Clair Purple delight,
og bladene med Shady l
ane.
Farge de inni med Pink Fresh Candy Violet.
Bladene farges med Olive og Grassy knoll.

Forme de med mould og lim sammen.

Til slutt har jeg hatt på glitter på blomstene.

Bruk en av bannerne på mønsterarket,
 og stemple en tekst i Olive.
Forme den og lim på fronten.








Bruk Limpistol og lim de på kortet.
Bruk limpistol og trykk ut lim i senter på blomsten,
hell på prills.
Da får du flotte senter i blomsten også.



Inne i kortet har jeg brukt samme dies og papirer.

Teksten er stemplet med Pink fresh Candy Violet, Grassy knoll og Olive.

Oppå Hei har jeg hatt Stickles Mermaid Tail og Lime Green.








Her ser du tekststempel fra Papirdesign.








På andre siden stanset jeg ut et motiv fra mønsterarket.
Pyntet med Sticles på blomstene med Mermaid Tail her også.








Da er kortet ferdig.













Lykke til med ditt neste prosjekt og riktig god helg!



Klem fra Kristin<3




-MATERIALLISTE-
Mønsterark: ScrapBoys Violetta Viol-05, Viol-06
Stempelpute: Versafine Clair Purple delight, Shady Lane

1 kommentar:

  1. Hei og takk for et fint kurs i går. Ønsker meg step 2 kurs, og gjerne på dagtid😀

    SvarSlett