fredag 19. november 2021

Eske til Toffifee med egenlaget pynt.

 


Heisann!



Tiden for julegodt, julegaver og vertinnegaver nærmer seg med stormskritt.

I dag har jeg brukt en av malene som ligger i Scrappiness VIP.

Det er en eske til Toffefee pyntet med juleark,
og støpte figurer laget med en mould fra Prima.


















Jeg startet med å støpe figurene.
Det tar minst 24 timer å tørke de før du kan pynte de.
Pasten/leiren jeg har brukt er superlett. Så fin å jobbe med, men tar tid å tørke.




Dette er pasten. 








Slik ser figurene ut før fargelegging.
Du trenger ikke ha på gesso før fargelegging.

Jeg har brukt sort Zig clean vannpensel til det sorte på støvlene til soldaten.
Sweet rose wax fra Prima på kroppen, blomsten og julekulen.
Hudfarget Zig clean vannpensel på ansikt og hender. 
Hvit gesso på belte og bånd på hatten.
Lyse grå Zig på hår og bart.

Brukte også Hvite Pearl Wax for å få litt skinn på toppene.
Til slutt hadde jeg på Sticles Diamond på blomst og julekule.













Denne hadde jeg glitterlim på.














Boksen er forklart i maler, men jeg viser den her alikevel.



Start med et panel i Bazzil Coconut Swirl  10 1/8" x 12".








Score den lange siden på 12" : 2" , 3", 7 1/2", 8 1/2"
Den korte siden 10 1/8" : 1/2" , 1 1/2", 8 5/8", 9 5/8"








Klipp av langsidene opp til den den delen som måler 2".








Brett alle scorelinjene og lim inn den ytterste kanten inn i boksen.








Da ser den slik ut:













Lim på 2 magneter på lokket og to på selve boksen med flytende lim.
Ta scoretape over og mer flytende lim før du limer på panelene.








Oppå lokket.













Da er det tid for paneler.
Mellompanel i bazzil Brown.
1 st 6 7/8" x 1 3/4"
2  stk 6 7/8" x  3/4"
1 stk 6 7/8" x 4 1/4"
2 stk 6 7/8" x 3 1/4"

Frontpaneler i mønsterark:
1 stk 6 5/8" x 1 1/2"
2 stk 6 5/8" x   1/2"
1 stk 6 5/8" x 4"    
2 stk 6 5/8" x 3"   


Jeg brukte en snøfnugg stensil fra Carta bella og Paper glitz på en svamp.
Laget noen her og der på mønsterarket,

Lim panelene og pynten på esken.

For å ikke ødelegge hele motivet på mønsterarket,
valgte jeg å klippe rundt noen deler.
De går da litt nedenfor mellompanelet.

Jeg liker å bruke limpistol når jeg monterer soldaten, julekulen og blomsten.

Da er esken ferdig.



Inni esken.
Klippet ut en soldat av mønsterarket og limte på som pynt.

















Lykke til med ditt neste prosjekt!

Riktig god og kreativ helg!

Klem fra Kristin.


-MATERIALLISTE-






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar