fredag 4. juni 2021

Bryllupskort til et vakkert par.

 



Heisann!



Riktig god fredag til dere alle!


Tiden har kommet for vakre sommerbryllup, og jeg har laget et lite album.

Det kan også brukes som kort med to sider,
album til en konfirmant eller jubilant.

Har brukt en dies fra Studiolight som er laget for å kunne romme flere sider,
de monteres sammen til et album.














Starter med å stanse ut to av de største hjertene i Bazzil Marshmallow.

Så fire hjerter i nest største i Bazzil gold foil, og en i Marshmallow.

Til slutt minste hjerte seks ganger i mønsterpapir.

Her har jeg brukt to av hvert.
Brukte mønsterark fra Papirdesign sin bryllupsfest serie.








Her er noen av arkene som finnes i sølv og gull.








Etter å ha limt sammen tre paneler satte jeg på denne diesen,
 og tegnet igjennom med blyant.

Det ble for tykt til å stanse ut.













Da valgte jeg å bruke min Crop-a-dile til å stanse ut hull.

Lim så på to paneler til bak, og lag hull der du har i front.













Stans ut to av hempene til ryggen.

Jeg limte de på før jeg tredde i båndet.

Det er søte små hjerter på båndet,
som jeg klippet av og limte på litt tilfeldig.

Knyt en sløyfe på hvert feste.








Slik ser det ut bak.








Jeg valgte å lage en side ekstra inne i albumet,
 med mellomste hjerte i hvit og mønsterark på hver side.

Det er plass til flere sider dersom du ønsker det.


Fronten pyntet meg med en dies Til Brudeparet.
Gull skrift på hvit bakgrunn.
Monterte det på 3D tape for å få dimensjon.

Pyntet med hjerter i perlemor fra Kort og Godt,
samt hjerter klippet av båndet.








Baksiden av fronten har papir med flasker som heter lykkebobler.

Neste side har jeg pyntet med en krans fra Pink Fresh, et hjerte fra
Time for tea slimline tilbehør og ringer fra Marianne design.

Her brukte jeg resteark.





















Baksiden av midtsiden er pyntet med samme papir som tidligere.
Her kan man sette inn bilde av brudeparet elller lage en lomme til tag.
Man kan også stanse ut tall i dato for bryllupet.
Mange muligheter her.








På siste side brukte jeg samme hjerte i hvitt.
Stemplet en gammel tekst jeg hadde fra Kort og godt i gull.
Embosset med klart embossingpulver.
Da skinner teksten og kommer litt bedre frem.

Klippet ut noen små motiver fra arket med lykkebobler,
og limte de på.







Albumet kan stå fint og det vil ta seg fint ut på et gavebord.























Da håper jeg du fikk inspirasjon til å lage et album til en jubilant,
konfirmant eller bryllup.



Lykke til med ditt neste prosjekt!


Ha en riktig god og kreativ helg!


Klem fra Kristin




-MATERIALLISTE-
Kort og godt perlemorhjerter





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar