fredag 12. mars 2021

Dies med gavekort holder på to måter.

 



Heisann!



Vi har fått inn så mange fine stensiler og dies fra Pink Fresh.
Derfor har jeg brukt mange produkter denne gangen,
så dere kan se noen av de på kort.

Stempelputene har fine farger og er lette å bruke på stensiler.
Også til å stemple med.














 




Det er denne diesen som stanser ut gavekort delen.
Den har tre forskjellige mønster du kan bruke som mønster i fronten.

Her viser jeg to av de.
Blomster og bladmønster.







Stans ut en base. Her har jeg valgt ensfarget mønsterark fra Papirdesign.
Score den på 2 3/4 som er midten.







Først stemplet jeg inne i kortet med Archival Plum.
Laget et lite panel som måler 2 1/4"" x 3,5",
 siden jeg ikke hadde et gavekort å sette inn.







Så laget jeg et panel på  litt over 1" x 4.
Stanset ut 3 konfirmant i hvit som jeg limte oppå hverandre, 
og en i sølv til slutt.
Limte ordet på panelet og monterte panelet på 3D tape.

Klipte ut et par roser som jeg formet pyntet med glitter og limte fast.
Pynt med perler etter ønske. 








Til dette kortet laget jeg egen konvolutt av samme mønsterark.
Her brukte jeg 123 punchboard.
Som man kan lage konvolutter, sløyfer og esker med.

Fant målene på kortet som viste at basen på konvolutt er 6,5".

Den viste at Punc siden er 2 3/4".







Legg basen inn i punchen på 2 3/4". Score til høyre og trykk på den store punchen.








Her ser du scoringen til høyre.








Drei arket 90 grader, så scorelinjen ligger nedi gropen til venstre.
Punch og score til høyre igjen.
Fortsett slik på alle sidene.








Da ser konvolotten slik ut.
Brett inn og lim kantene.
Bruk dobbeltsidig tape på toppen av konvolutten.













Da er det neste kort, som er laget med stensiler.







Stensilene er merket med nummer og har merker slik at du kan legge panelet inne i merkene.
Da kommer stensilene til å passe dersom du legger alle etter merkene.

Jeg valgte å bruke stempelplattformen min.
Legg de i samme hjørne hele tiden, så passer mønsteret på alle stensiler.

Begynn med den lyseste grønne, og bruk brush koster.








På neste stensil brukte jeg en litt mørkere grønn.








På blomstene brukte jeg to forskjellige rosa.








På neste brukte jeg også de samme fargene, men motsatt.








På den siste brukte jeg den mørkeste grønne i settet på fire.








Så hentet jeg frem stensilen med store blomster og la et tynt lag med glitter gel.








På selve kortbasen som måler 4,5" x 11" scorte på 5,5".
Tapet jeg ved scorekanten og brukte stensilen på fronten.

Blendet forsiktig med grå.








På den stynne delen av stensilen brukte jeg versamark,
og embosset med sølv tinsel embossingpulver.








Stanset ut ovalen i rosa og sølv.
Limte de oppå hverander med litt forskyvning,
så sølvovalen titter litt frem bak den rosa.








Stanset ut motivet fra stensilene med tilhørende dies,
og limte den fast nede i ovalen på baksiden.

Klippet av det som var til overs utnfor ovalen.








Laget et gavekort i hvitt, som jeg pyntet med en annen kantdies.
fra Pink fresh.








Limte et panel inne i kortet pyntet med resten av samme kant dies,
 og en gratulerer die fra Papirdesign.









Lim gavekortet oppå mønsterarket.







Da er kortet ferdig.


Lykke til med ditt neste prosjekt.

Ønsker dere alle en riktig god og kreativ helg!


Klem fra Kristin






-MATERIALLISTE-
Stensiler fra Pink Fresh: Agryle, Enchanting, Meadows

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar