fredag 11. september 2020

Nydelige blomster - Summer's Garden - fra Heartfelt

 


Heisann!


Riktig God fredag.

Denne uken lanserte Heartfelt en helt ny blomsterserie.

De er så vakre og trenger ikke settes sammen for å bli fine.


Denne gangen har jeg laget et slimlinekort, som er så populært nå.








Her ser dere hvor mange varianter du kan lage av denne enkle blomsten.








Jeg startet med Bazzil Coconut swirl som base.
Kutt til et panel på 8" X 8,5".
Score den siden med 8" på 4".
Da får du et kort som måler 4" X 8,5".








Deretter brukte jeg lilla Bazzil Pansy til paneler.
De er 1/8" tommer mindre, deretter mønsterark 1/8" mindre igjen.
Jeg brukte kun et ark av hver. Det går akkurat.

Da ser det slit ut:







Bruk Archival Violet og Rose Madder for å stemple blomstene.
Stanse de ut og farge de i samme farge som du stemplet.
I midten på de seom er Rose Madder, brukte jeg Tea Rose.








Farget de på baksiden også.








Forme de med golf tool, eller noe rundt du kan bøye kronbladene rundt.
Eller du kan bruke et kuleverktøy frem og tilbake over hver kronblad.
Start i tuppen og jobbe deg innover.
Heartfelt har videoer som viser dette.








Lim sammen to og to like store kronblader til de minste blomstene.
På de store har jeg limt to og to like store, så gått en størrelse mindre.
Fortsett med det til du er fornøyd.
Fukt en svamp og ta lim på, dytt limet på kronbladene,
strø over glitter.
Til slutt hadde jeg lim i senter og strødde prills i midten.








 









Bruk limpistol til å lime på blomstene.
Det går fortere og blomstene sitter fast med en gang.








Inne i kortet valgte jeg å tegne tynne striper med lim, og strødde over glitter.
Det blir veldig efektfult, siden arkene er så fine i seg selv.












Da er kortet ferdig.








Inne i kortet.








Bak,







Her kan du se forskjellen på de store blomstene, hvor jeg har formet
de på to forskjellige måter.







Se hvor fint det er med bare et kronblad også.








Lykke til med ditt neste prosjekt!

Klem fra Kristin:-)





-MATERIALLISTE-
Mønsterark: Heartfelt Summer's Garden kommer snart i butikken
Dies: Small Garden Zinnia, Large Garden Zinnia,( kommer snart i butikken) Papirdesign
Stempel: Small Garden Zinnia, Large Garden Zinnia kommer snart i butikken
Golf tool
Deluxe Flower Schaping kit
svamp

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar