onsdag 24. april 2019

Heartfelt Cupcake Tutorial Card

Hei alle scrappeglade :D 
Nå er påsken over og mange har sikkert fått mye godt og kanskje noen fine overraskelser i påskeegget? 
Jeg derimot har unnet meg den nye Heartfelt kolleksjonen Sugarspun og har lyst til å vise dere en tutorial på Cupcake-Card.


En ting jeg er virkelig misfornøyd med hjemme hos meg er lyset så beklager på forhånd ;) 

Du kan selvfølgelig unne deg hele Sugarspun-kolleksjonen, men i denne tutorialen har jeg tatt høyde for to sett: Sugarspun Cupcake og Sweet Shoppe Treats.


Jeg har fargelagt forskjellige motiver, igjen jeg kjøpe hele kolleksjonen og her ser dere motivene ferdig fargelagt. 
Jeg har brukt distress ink sammen med svamper og dove blender pen. Så har jeg skåret de ut med diesene i stansemaskinen. 
Før jeg kjører dem igjennom teiper jeg på en liten bit med washi tape så jeg er sikker på at dies sitter på plass, og ikke sklir mens jeg stanser dem ut. 


Nå begynner jeg med basen. Her har jeg gått for ett lys grønt bazzill ark. Legg disen slik at litt av yttersiden synes, da får du brettekanten som holder kortet sammen.


Deretter lager du basen på innsiden med samme diesen du har brukt for å skjære ut cupcakeformen, altså den minste.
Pass på å snu arket når du kjører den igjennom stansemaskinen for å stanse ut innside nr 2 så du får tekstur på begge sidene. Her ser du at jeg har glemt dette, hi hi :D
Så har jeg pyntet med flere småkaker og tekst (som jeg skulle ønske var med i settet), for skriften min er ikke den beste. :D


Så, det beste til sist! 
Før jeg monterte cupcaken på kortet gitt jeg over glasuren med glossy accents og drysset over baby rosa prills og frosting powder for å gi kortet ett ekstra sukkersøtt utseende. 
Siste hånd på verket er hjertet på toppen :)


Distress Ink fargene jeg har brukt på motivene er:
Tumled Glass
Bundled Sage
Spun Sugar
Rusty Hinge
Scatteres Straw
Dried Marigold
Picked Raspberry

Takk for at du tittet innom. Om du lurer å noe eller har noen spørsmål svarer jeg så fort jeg kan :) Happy Scrapping!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar