fredag 27. januar 2017

Lerret og glimmermist

Hei igjen alle sammen.
Denne gangen har jeg laget et lerret med sommerfugler på. Denne formen for mixed media er veldig ny for meg (eller var hvertfall når jeg laget dette, før jeg var så heldig å få gå på masse kurs i USA), men sååå gøy når jeg først kom i gang! 



Glimmermist er også noe jeg ikke har brukt før på denne ukens innlegg, siden jeg har hatt andre sprayer å leke meg med tidligere. Men nå er jeg veldig glad i glimmermisten min! Det er morro å prøve nye medium, alle reagerer jo ulikt. 

På dette lerretet vurderte jeg først å legge gesso over hele for å stive det opp litt, siden dette var et ubehandlet lerret. Men jeg valgte heller å bruke modeling paste og stensil rett på, og deretter spraye med brun glimmermist. På den måten ble det en fin effekt med at bokstavene fikk en annen brunfarge enn bakgrunnen, fordi sprayen reagerer annerledes på stoff og modeling paste. 

Sommerfuglene kommer fra et ark fra CCB, og er også sprayet med glimmermist, og limt på med glossy accent
  


Som dere sikkert har funnet nå, er jeg veldig glad i glitter og bling, og har derfor pyntet sommerfuglene med litt Stikles:) 



Lek dere med noe nytt i helgen folkens! Det er gøy! 

Materialliste:

God helg! 

Klem fra Karianne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar