onsdag 6. april 2016

Tea dispenser med tutorial

Vi har en utfordring gående hvor du kan lage hva du vil bortsett fra kort, LO  eller lommescrapping. Her er mitt inspirasjons bidrag. Husk også at vi øker premien med et produkt for hvert bidrag:) Du finner utfordringen her. Du kan delta frem til 14. april.



I dag vil jeg vise dere en tea dispenser jeg har laget med en litt vintage look i de vakre arkene fra Blue Fern Studio. På slutten av innlegget har jeg laget en tutorial på hvordan den er laget. En tea dispenser er perfekt for å pynte opp på kjøkkenet, eller hvorfor ikke lage en å ha på jobb?


Arkene fra Blue Fern Studio er fra serien DejaVu og jeg likte de kjempegodt.
Det er tre lag med ark, alle kanter er rufset og så har jeg brukt distress ink i kantene. Har også rufset litt i arkene etter at jeg har limt de fast for å få litt vintage preg. Boksen er pyntet med blomster og blader på lokket på toppen, og litt nede i det ene hjørnet.


Boksen står stødig fordi bunnen er såpass stor og det er lett å fylle på med tea poser. Den rommer også en god del poser:)


Boksen sett fra baksiden.



Jeg har brukt en dies for å stanse ut lokket og bunnen. Lag nr 2, er samme diesen men her har jeg klippet den litt til slik at den skulle bli mindre enn den første.



Den store blomsten er håndlaget, og arkene er veldig fine til det når du bruker Mc Gill settet for å formen den. Arket er tykt og fint og tåler godt litt håndtering. Eller så har jeg stanset ut litt blader og pyntet med blomster fra Wild Orchid og litt perlebånd.


Bladene er formet litt, og kantet med distress ink.


Form blomsten med MC Gill blomstersett, lim sammen og når det er tørket kan du forme den enda bedre til. Det er gøy å lage egne blomster, og det blir så fint når du kan bruke de samme arkene som du har brukt ellers.


På bildet i front har jeg brukt litt Sticleys for å få litt glitter og liv på blomstene, men det syns desverre ikke så godt på bildet. Stickleys har jeg også brukt på blomstene ellers rundt på boksen.



Og her er boksen sett fra siden. Den sitter godt på toppen av boksen.



Hvis du fikk lyst til å lage deg en du også, kommer her en tutorial:


Boksen lager du av et bazzil ark str 12" X 8,75"
Du preger på langsiden på: 3", 5,75", 8,75" og 11,5"
Snu arket og preg på kortsiden på 3" hel lengde.
 Preg så på 2,75" til første linje og hopp over 1 og preg resten av veien ned.
Preg på 4" over de 2 siste linjene. 

Klipp vekk det skraverte feltet. Så kan du lime sammen boksen. Det lønner seg og bruke et godt lim slik at det sitter godt. Jeg liker å bruke.CC - dobbelsidig tape.


Klipp opp den lille kanten som blir ved pregen 2,25"  opp til 3" pregen, slik at du får limt sammen boksen i bunn.



Lokket er laget av bazzil ark str 3 7/8" X 4 5/8"
Preg 1/2" på alle sider. Klipp opp en kant i alle hjørner, og lim sammen med et godt lim.

Bruk en dise til å lage topp og bunn og lim på boksen i bunnen og på lokket.

Håper dere forstå hva jeg mente. Bare spør om det er noen spørsmål.
Det er egentlig veldig enkelt, og du får en fin boks til å oppbevare tea posene dine i. Lykke til:)

Materialliste:

Ark: Bazzil - Aqua og Heather






3 kommentarer:

  1. Nydelig !!! Utrolig fin altså ! Tusen takk for tutorial ! :)
    Har notert meg til jeg blir tøff nok til å prøve...hihi :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Tone, så bra at du likte den. Den er ikke så vanskelig å lage, så det er bare å prøve:) Lykke til!

      Slett