onsdag 24. desember 2014

To all of you....

....from all of us <3

Tenk i dag er det virkelig julaften!
Hvert eneste år så skjønner jeg liksom ikke at det er i dag, dagene går jo så himla fort...

Vel vel...vi har mye å gjøre, i hvertfall jeg - om en times tid skreller jeg poteter mens jeg hører introen til Askepott og 3 nøtter *sukk* Den vakreste filmen jeg vet om :-)

Har du tid og finner litt tid til kreativ lyst i julen, så har jeg laget en litt artig tut...litt klin er det jo, men jeg har brukt så mange forskjellige ting! Håper du blir inspirert :-)

I samme farten ønsker jeg dere også en riktig fredfull og fin julefeiring <3

Her kommer dagens "tut"....

Denne gangen ville jeg bruke Tim Holtz Tissuepaper, Mod Podge og tager - denne gangen ville jeg lage to ulike, mest for å se hvilken effekt det ble på en mørk og lys bakgrunn.


Jeg staret med å smøre Mod Podge over hele tagene, etterpå smøres oppå papiret.


Deilig og glinsende blir det! Og skikkelig klin haha....


Beklager...bildene ville ikke snu seg i dag :-( 
La Mot Podgen tørke, og riv forsiktig av rundt kantene - blir det rifter så gjør det ingenting.


Distressputene fikk blåst litt støv av seg *hurra* :-)
Valgte Vintage Photo, Peacock Feathers og Black Soot som ble påført med 
Ranger Mini Ink Blending Tool.


Disse nye små runde svampene er helt supre!! Mye bedre enn de firkantede ;-)


En runde med Peacock Feathers på begge tagene, du ser godt hvor forskjellige de blir.


Så en runde med Vintage Photo.









Effekten ble ikke så stor på den svarte tagen serru´.....


Så fant jeg frem til deilige Faber Castelltusjene mine *smelt* Skulle ønske jeg kunne bruke de mer!!!
Tok de fargene som var nærmest Distressputene, og det ble:
Faber Castell Big Pittbrush May Green, Light Cobalt og Raw Umber.


Starter med å legge litt grønn inn mot midten, mens det ennå er vått - gni det utover med fingeren.
På grunn av Mod Podgen vil den skli fint utover.


Så legger du blå mot ytterkanten, gni denne utover også.

  
Når du har jobbet fargene mot hverandre, kan det se slik ut :-)


Har brukt de samme fargene på den svarte tagen + at den også har fått en solid runde med 
Raw Umber.


Så finner jeg fram de virkelige morsomme tingene - Dylusions!!!!
Jeg har fylt diverse vannpensler med Dylusionink, og kan male med disse - ganske enkelt genialt.
Har plukket meg ut de stemplene jeg vil bruke fra platene: 
Doolally Dorris, Christmas Accessories og Curious Corrin.


Stempler med Archival Ink Black på Inkssentials Specialty Paper.
Lurt å stemple et par om gangen, ikke alltid at resultatet blir som du vil - og det skjer fort uhell som du ser!! 


Så plukker jeg ut de fargene jeg vil male med, og da ble det disse:


Maler litt her og der...


De jeg er fornøyde med klipper jeg ut.


Jeg valgte da den svarte tagen, og rev opp litt Tim Holtz Tissuetape som jeg klistret på rundt kanten.
Resten av tagen levde da sitt eget liv -haha- det er så typisk, har et sånt ca. mål men sjelden det blir slik. Kalender (24.dec) er tatt fra samme stempelplate som reinsdyret og lua, men jeg stemplet kun rundt kanten - inni er håndskrevet til "24". Pakkene er bare firkanter jeg klippet ut og tegnet på. Og det var det <3


Så sånn ble det :-)
Igjen, en riktig god jul - vi ses igjen på fredag.

Wibeke





 





1 kommentar:

  1. Kjempekul tag, Wibece!!!! Utrolig stilig teknikk du har brukt :) klem

    SvarSlett