fredag 2. august 2024

Lek med stempel på flere måter

 



Heisann og fortsatt god sommer!



Sizzix og 49andMarket har laget flere flotte stempler.
Det er blomster, sommerfugler, sopper osv.

Samarbeidet er mellom 49andMarket by Katie Pertiet og Sizzix.

Jeg har brukt ett stempelsett,
 og laget flere kort med litt forskjellige uttrykk.

    Tre av kortene er 5"x7" og ett er 4 1/4" x 5,5".







Selve stempelet ser slik ut og har en dies med som stanser ut blomsten.









Det første stempeltrykket brukte jeg maskeringstape på Coconut swirl Bazzil.
og blendet med mint grønn i venstre nedre hjørne.

Deretter brukte jeg en stempelplattform og stemplet med stempelsettet i forskjellige farger.

Bruk glitterpenn og dra ut fargen på sommerfuglen og pynt med pærler.








På neste, stemplet blomst, brukte jeg først stempelputer i ulike farger, 
så sptutet jeg vann på og stemplet.

Her ser du de forkjellige stempelputene fra Pink Fresh.








Stanset så ut blomsten. Stans ut tre hvite til uten stempel.
Lim så alle oppå hverandre.

Lim på blendet panel og pynt med glitterpenn og pærler.








Kortbasen måler 10" x 7" scoret på 5".

Det stemplede panelet er 4 1/2" x 6 1/2".
Lim det på kortbasen.
Pynt med glitter og pærler.







På den blå brukte jeg disse fargene.








Masker en firkant med tape og bruk blendingkoster,
og lag diagonalte fargefelt.
Avslutt med en sol øverst i høyre hjørne med å la et felt være hvitt.








La det tørke en stund før du embosser blomsten med gull embossingpulver.








Bruk en vannpensel og bruk stempelputene og penselen,
til å fargelegge inne i de embossede feltene.
Fargelegg blomster og blader.








Kutt ned kortbasen til å passe inne i en 4 1/4" x 5,5 kortbase.








Før montering sprayet jeg kortet med Lindys glitter soritz.
Pynt med pærler.








Det ble fire varianter ut av samme stempelplate.
Og det er sikkert flere varianter dersom du vil prøve.







    Ønsker alle en fortsatt god og kreativ sommer.



Klem fra Kristin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar