fredag 8. oktober 2021

Foiling teknikk på sommerfugl

 



Heisann!


Jammen er det fredag igjen,
 og i dag skal jeg vise et slimlinekort med foiling av sommerfugl og en tekst.
Jeg har brukt en foil maskin.

Er så glad for at jeg anskaffet meg den, 
fordi det blir så bra resultat.

Selve bruken av maskinen har Karianne vist på video.
Den finner du på facebook siden til Scrappiness.

Jeg skal vise et ferdig slimline kort og noen enkle tips.












Start med en kortbase Bazzil Date Swirl som måler 7 3/4" x 8 7/8".
Score den korte siden på 3 7/8 ".
Da måler kortet 3 7/8" x 8 7/8".









Stans ut et panel med denne diesen i Bazzil Marshmellow.








Stans ut med Pink Fresh Fancy Oval i Bazzil holografisk foil,
samt en i Marshmellow (hvit).








Foil sommerfuglene med sølv foil.
Bruk stensilene som passer til,
 og fargelegg med Pink Fresh stempelputer og brush kost.

Fargene som er brukt: Soft Lilac, Regal Kiss, Stargazer og Espresso.








Stensil nr to er fargelagt med Regal Kiss.








Kroppen er farget med Espresso og de mørkere fargene har jeg brukt samme farge på nytt.
Slik at det blir mørkere versjon av fargen,
Bruk tilhørende dies og stans ut,








Her har jeg brukt foil på et llilla mønsterark.
Jeg fant ut at det ble best resultat på tynne og slette ark.








Et tips dersom det sitter litt foil igjen i motivet eller rundt,
 kan det lønne seg å bruke et spesialviskelær med sandpapirefekt.








Eller børste med en kost med litt stiv bust.








Lim på panelene og bruk hvit oval inne i den holografisk ovale rammen.

Sett sommerfuglen på 3D pute og lim den på inne i ovalen.

Lim sølv halvperler på kroppen.

Teksten happy birthday er teksten som følger med maskinen.

Klipp langs kanten og lim på 3D tape.














Inne i kortet stemplet jeg en tekst som er i Bytterflies stempelplaten til settet.
Limte på den andre sommerfuglen.








På andre siden stemplet jeg sommerfuglene direkte på kortbasen.
Bruk Versafine Clair Morning Mist.








Da er kortet ferdig.




    




Lykke til med ditt neste prosjekt!

Riktig god og kreativ helg!



Klem fra Kristin:)





-MATERIALLISTE-
Foil sølv fulgte med maskinen
pensel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar