fredag 10. september 2021

To kort med samme dies - Tropical Leaves

 


Heisann!


Riktig god fredag til dere alle!


I dag skal jeg vise to helt forskjellige kort laget med samme bakgrunnsdies,

Den er fra Law Fawn og er tilbehør til Magic Iris.

Jeg skal vise trinn for trinn ved bruk av Magic Iris.

Den med blomster er enkel.
Har kun stanset ut og limt på tekst og blomster.






Her ser du når sirkelen er åpen.








Her ser du produktene jeg har brukt fra Law Fawn.







Da starter vi med spøkelseskortet

Start med et hvitt panel som måler 4 1/4" x 5,5".
Jeg har bruk  bazzil Marshmellow som er litt tykk.







Bruk Ditress Oxide Blueprint Sketch, Shipped Saphire og Black Soot.








Jeg endte opp med å blende helt ned med blueprint sketch.
Siden jeg valgte å ha et panel oppå.








Bruk litt gesso og bland med vann for å få hvite stjerner.







Stans ut panelet med denne diesen fra Law Fawn.








Stans ut følgende av Magic Iris.








En av sirklene skal se slik ut:








Stans ut et hvitt panel med denne diesen.
Vi skal lage en bakketopp.








Bruk en slimline dies til å lage bakken.








Bruk Oxide hikory smoke på hele panelet og black soot i kantene,
Sprut på litt vann og tørk av.
Da blir det litt liv i panelet.








Bruk Blueprint sketsh og fargelegg kantene på pølsene, og i kanten på sirklene.
Da blir det penere i åpningen.








Da er det klart for montering av selve mekanismen.

Sett pølsa inn i åpningen, som vist under.
Ha små gluedots på krysset.
Jeg setter fast hver pøse med tape også,
som må tas vekk når du har limt på ringen.








Jeg bruker disse.








Monter alle pølsene som vist og sett glue dots på alle tre kryssene.








Legg på den første ringen, som da fester seg på gluedotsene.








Ta av tapen dersom du har brukt det.
Snu hele mekanismen.

Lim på tappene som vist med dobbeltsidig tape.







Snu tilbake og lim på det avrundede "håndtaket".








Legg på den siste ringen og brett de avlange panelene forsiktig rundt.
Lim de på med dobbeltsidig tape.
De skal ikke limes helt inn til midten for da blir det for trangt for mekanismen.








Test at den lukker seg som den skal.








Jeg valgte å bruke en lim penn og dytte på sølv folie.
Børst det bort med en flat pensel.


 





Pynt frontpanelet ved å stanse ut og lime på pynten.
Jeg har embosset all pynten med hvitt.
Spøkelsene på vellum og resten på sort og lilla.








Ta lim på hele sirkelen og lim fast på panelet.








Lim på dobbeltsidig tape, så mekanismen får litt plass.
Pass på så du ikke stenger for den pendelen som skal dreies på.

Lim også på den sirkelen som skal være i midten på kortbasen.

Det er den som vises når du åpner mekanismen.








Når du limer panelet på kortbasen . måler 4 1/4" x 11 scoret på 5,5".
Må du kun ta lim på de små panelen som vist under








Da er kortet ferdig.

Her er sirkelen lukket.








Her er sirkelen åpen.







Inni klippet jeg ut et spøkelseshus fra et ark jeg hadde fra Halloween night.










Det neste kortet er enkelt og her har jeg kun brukt Magic Iris Tropical leaves.







Stans ut blomster og blader i forskjellige farger du liker.

Her har jeg brukt Law fawn sitt mønsterark,
Watercolor wishes rainbow emerald som base.

Blomster og blader har jeg brukt resteark.
Siden motivene er så små, er det super og bruke opp små rester.








Teksten er fra papirdesign og jeg har stanset de ut tre ganger i hvitt.
Og en gang i sølv.
Limt de oppå hveranre med sølv til slutt.
Det gir en fin dimensjon i kortet.
















Lykke til med ditt neste prosjekt!

Ha en riktig god og kreativ helg!

Klem fra Kristin






-MATERIALLISTE-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar